مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

760
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

561
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل ارزیابی قطب های علوم پزشکی کشور

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 21

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 قطب های علمی طی دهه های گذشته همواره در پی دستیابی به آخرین یافته ها و اعتلای موقعیت علمی، گسترش مرزهای دانش، تربیت نیروی پژوهشگر، ایجاد محیطی پویا و مولد و ارتقای ارتباطات علمی و موثر بین المللی بوده اند. در ایران نیز از سال 1379 قطب های علمی به عنوان نهادهای عالی مولد علم به ساختار علمی پژوهشی کشور پیوستند. بدون تردید ارزشیابی عملکرد نهادهای جدید التاسیس از تکالیف مدیریت ارشد علمی کشور بوده و نتایج آن به درک بهتر و شناخت هر چه بیشتر فعالیت این نهادها می انجامد. ارزیابی قطب ها موجب می شود تا ذینفعان به میزان ارتقای و استقرار کیفیت در فعالیت های علمی قطب آگاه شوند و از بازخوردهای آن برای برنامه ریزی پویا و توسعه فعالیت های علمی بهره ببرند. در راستای انجام چنین تکلیفی، معاونت آموزشی وزارت بهداشت در سال 1388 طراحی ارزشیابی قطب های علمی کشور را در دستور کار خود قرار داد. این مقاله با هدف ارائه چگونگی طراحی و به کارگیری ابزار و نیز محتوی ارزشیابی قطب های علمی کشور بر اساس شاخص های «درونداد»، «فرآیند» و «برونداد آموزشی، پژوهشی، فناوری و خدمات» تدوین شده است. این ارزشیابی از این نظر که به تمام جنبه های مدیریت از قبیل تامین و تربیت نیروی انسانی، تامین منابع مالی، فراهم آوری تجهیزات، فرایندهای توانمندسازی و تولید علم و بالاخره بروندادها در عرصه آموزش، تحقیق، صنعت و خدمت توجه داشته است، نوعی ارزشیابی جامع تلقی می شود. این روش به قطب های علمی اجازه بدهد تا توان خود را نسبت به حداکثر توان در حیطه هایی که برای آن حداکثر امتیاز منظور شده است ارزشیابی نمایند و در جهت تکمیل امتیاز حیطه مربوطه در صورت نداشتن امتیاز کافی اقدام نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملک افضلی، حسین، ستاره فروزان، آمنه، ممتازمنش، نادر، دژمان، معصومه، و فخریاسری، عبدالوهاب. (1389). مدل ارزیابی قطب های علوم پزشکی کشور. طب و تزکیه، 19(3 (مسلسل 78))، 9-21. SID. https://sid.ir/paper/34475/fa

    Vancouver: کپی

    ملک افضلی حسین، ستاره فروزان آمنه، ممتازمنش نادر، دژمان معصومه، فخریاسری عبدالوهاب. مدل ارزیابی قطب های علوم پزشکی کشور. طب و تزکیه[Internet]. 1389؛19(3 (مسلسل 78)):9-21. Available from: https://sid.ir/paper/34475/fa

    IEEE: کپی

    حسین ملک افضلی، آمنه ستاره فروزان، نادر ممتازمنش، معصومه دژمان، و عبدالوهاب فخریاسری، “مدل ارزیابی قطب های علوم پزشکی کشور،” طب و تزکیه، vol. 19، no. 3 (مسلسل 78)، pp. 9–21، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/34475/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button