مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,524
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,222
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی هنردرمانی با رویکرد نقاشی بر تکانشگری کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی/نارسایی توجه

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف: در چند دهه گذشته تکانشگری دوران کودکی یکی از موضوعات مطالعاتی بسیار گسترده در تحول کودک بوده است. تکانشگری بر زندگی فرد در آینده تاثیر می گذارد و سبب ایجاد مشکلات بسیاری چون تخریب روابط با همسالان می گردد. این مطالعه به منظور تعیین اثربخشی هنردرمانی با رویکرد نقاشی بر تکانشگری کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی/نارسایی توجه انجام شد.روش بررسی: طرح مطالعه شبه تجربی, از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل تمامی کودکان سن 8 تا 12 سال مدارس شهر کرمانشاه بود. از طریق نمونه گیری خوشه ای مرحله ای, 5 مدرسه انتخاب و پس از تکمیل پرسشنامه و دارا بودن ملاک های ورود, 24 دانش آموز به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل قرار گرفتند. جلسات برای گروه آزمایش در 9 جلسه و به مدت 45 تا 60 دقیقه, دو بار در هفته اجرا شد. گروه ها در پیش آزمون و پس آزمون توسط پرسشنامه خودبازداری وینبرگر و شوارتز ارزیابی شدند. تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از روش آماری تحلیل کواریانس انجام گرفت.یافته ها: نتایج نشان دادند که تکانشگری در گروه آزمایش به طور معناداری کاهش یافته است (p<0.001)نتیجه گیری: با توجه به موثر بودن هنردرمانی بر کاهش تکانشگری کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی/ نارسایی توجه, پیشنهاد می شود روان شناسان و متخصصان کودک از این شیوه درمانی نیز در کاهش تکانشگری این کودکان استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شلانی، بیتا، کرمی، جهانگیر، و مومنی، خدامراد. (1396). اثربخشی هنردرمانی با رویکرد نقاشی بر تکانشگری کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی/نارسایی توجه. مطالعات ناتوانی، 7(13)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/356301/fa

    Vancouver: کپی

    شلانی بیتا، کرمی جهانگیر، مومنی خدامراد. اثربخشی هنردرمانی با رویکرد نقاشی بر تکانشگری کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی/نارسایی توجه. مطالعات ناتوانی[Internet]. 1396؛7(13):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/356301/fa

    IEEE: کپی

    بیتا شلانی، جهانگیر کرمی، و خدامراد مومنی، “اثربخشی هنردرمانی با رویکرد نقاشی بر تکانشگری کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی/نارسایی توجه،” مطالعات ناتوانی، vol. 7، no. 13، pp. 0–0، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/356301/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button