Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,939
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,084
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی مداخلات زود هنگام مبتنی بر بازی های توجهی بر میزان توجه کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه - بیش فعالی/ تکانشگری

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 27

چکیده

 مقدمه: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی مداخلات زود هنگام مبتنی بر بازی های توجهی بر میزان توجه کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه - بیش فعالی/ تکانشگری پیش دبستانی انجام گرفته است.روش: روش پژوهش آزمایشی با طرح پیش آزمون - پس آزمون بود جامعه آماری, شامل کلیه کودکان پسر پیش دبستانی مبتلا به اختلال نقص توجه - بیش فعالی/ تکانشگری شهر اصفهان در سال تحصیلی 90-89 بود. به منظور انجام این پژوهش, 30 کودک پسر با نشانگان اختلال نقص توجه - بیش فعالی/ تکانشگری به شیوه نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای, انتخاب و با روش تصادفی در گروه های آزمایشی و کنترل گمارده شدند (15 کودک در گروه آزمایش و 15 کودک در گروه کنترل). ابزار مورد استفاده, پرسشنامه کانرز والدین و مصاحبه بالینی بود. مداخلات مبتنی بر بازی های توجهی بر روی گروه آزمایش انجام گرفت. داده های به دست آمده با روش آماری تحلیل کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت.یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که مداخلات زود هنگام مبتنی بر بازی های توجهی بر میزان توجه کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه - بیش فعالی/ تکانشگری پیش دبستانی موثر است.نتیجه گیری: توجه به تشخیص و مداخلات زود هنگام می تواند رویکردی موثر در درمان اختلال نقص توجه/ بیش فعالی - تکانشگری باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

موسوی شوشتری، مژگان، ملک پور، مختار، عابدی، احمد، و اهرمی، راضیه. (1390). اثربخشی مداخلات زود هنگام مبتنی بر بازی های توجهی بر میزان توجه کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه - بیش فعالی/ تکانشگری. روان شناسی بالینی، 3(3 (پیاپی 11))، 17-27. SID. https://sid.ir/paper/152737/fa

Vancouver: کپی

موسوی شوشتری مژگان، ملک پور مختار، عابدی احمد، اهرمی راضیه. اثربخشی مداخلات زود هنگام مبتنی بر بازی های توجهی بر میزان توجه کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه - بیش فعالی/ تکانشگری. روان شناسی بالینی[Internet]. 1390؛3(3 (پیاپی 11)):17-27. Available from: https://sid.ir/paper/152737/fa

IEEE: کپی

مژگان موسوی شوشتری، مختار ملک پور، احمد عابدی، و راضیه اهرمی، “اثربخشی مداخلات زود هنگام مبتنی بر بازی های توجهی بر میزان توجه کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه - بیش فعالی/ تکانشگری،” روان شناسی بالینی، vol. 3، no. 3 (پیاپی 11)، pp. 17–27، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152737/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا