مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,256
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

573
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظرات دانشجویان پزشکی دانشکده پزشکی اراک در مورد امتحانات جامع علوم پایه و پیش کارورزی

صفحات

 صفحه شروع 82 | صفحه پایان 91

چکیده

 مقدمه: نظرات گوناگونی در مورد آثار امتحانات جامع پیش کارورزی و علوم پایه بر آموزش و کیفیت زندگی دانشجویان مطرح گردیده است. این مطالعه با هدف بررسی نظرات دانشجویان پزشکی درمورد توانایی ارزیابی و فواید و معایب این امتحانات انجام شد.روش ها: در این مطالعه توصیفی - مقطعی, 91 دانشجو به صورت سرشماری مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار گردآوری اطلاعات, پرسشنامه خودساخته بود که پس از طراحی نمودار درختی, امتیازگذاری و تهیه بانک سوال, مطالعه مقدماتی انجام یافت و بر اساس بررسی روایی صوری و محتوایی سوالات, سوالات نهایی انتخاب گردید. داده ها بانرم افزار SPSS تحلیل گردید.نتایج: نوزده دانشجوی فیزیوپاتولوژی, 44 کارآموز و 28 کارورز در این مطالعه شرکت کردند. دانشجویان, امتحان پیش کارورزی را برای سنجش اطلاعات دانشجو ضروری دانستند ولی در مورد علوم پایه چنین نبود. هر دو گروه معتقد بودند آزمون ها قادر به ارزیابی نتیجه سعی و کوشش چندین ساله و مهارت و نگرش دانشجو نیستند و فراگیری معلومات برای این آزمون ها در حل سوالات بالینی در برخورد با بیمار بی تاثیر است, این امتحانات با ایجاد استرس زیاد, سبب مختل شدن زندگی دانشجو می شود, و نتایج امتحانات موقتی است و اثر کاربردی ندارد.نتیجه گیری: اکثر دانشجویان امتحانات جامع را روش مناسبی برای سنجش مهارت های عملی نمی دانند وعدم قبولی در امتحان, برابر با شش ماه وقفه در دوران تحصیل آنان خواهد بود. شاید بهتر باشد امتحانات با شیوه OSCE و با فواصل کمتر, جانشین این دو امتحان جامع شوند و به امتحانات انتهای هر بخش در ارزشیابی دانشجو, بهای بیشتری داده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نصری، خدیجه، کهبازی، منیژه، و نصری، شکوفه. (1389). نظرات دانشجویان پزشکی دانشکده پزشکی اراک در مورد امتحانات جامع علوم پایه و پیش کارورزی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 10(1 (پیاپی 25))، 82-91. SID. https://sid.ir/paper/356536/fa

    Vancouver: کپی

    نصری خدیجه، کهبازی منیژه، نصری شکوفه. نظرات دانشجویان پزشکی دانشکده پزشکی اراک در مورد امتحانات جامع علوم پایه و پیش کارورزی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1389؛10(1 (پیاپی 25)):82-91. Available from: https://sid.ir/paper/356536/fa

    IEEE: کپی

    خدیجه نصری، منیژه کهبازی، و شکوفه نصری، “نظرات دانشجویان پزشکی دانشکده پزشکی اراک در مورد امتحانات جامع علوم پایه و پیش کارورزی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 1 (پیاپی 25)، pp. 82–91، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/356536/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button