Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

924
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

589
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه تطبیقی حدود تبلیغات تجاری خطاب به کودکان در تلویزیون

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 84

چکیده

 در دنیای امروز که وسائل ارتباط جمعی گوناگون آن را احاطه کرده است, کودکان روزانه در معرض سیل عظیمی از تبلیغات تجاری مستقیم و غیرمستقیم قرار دارند. ازآنجا که کودکان فاقد قدرت تشخیص کافی, تلقین پذیر و بر خرید خانواده ها تا حد زیادی تاثیرگذارند, تولیدکنندگان کالاها و خدمات در صدد سوء استفاده از این ویژگی ها برآمده, آن ها را مخاطب تبلیغات خود قرار می دهند. این امر انتقادات زیادی را در خصوص کمیت و کیفیت این تبلیغات در جوامع مختلف برانگیخته است, از این رو, در بسیاری از کشورها برای حمایت از کودکان در برابر تبلیغات تجاری تلویزیونی, قواعد و مقرراتی وضع شده است. این مقاله با نگاهی تطبیقی, مقررات کشورهای مختلف در این زمینه را بررسی کرده, نشان می دهد در بیشتر کشورها دو دسته قواعد در این خصوص وجود دارد, قواعد ناظر بر شکل و کمیت تبلیغات, و قواعد ناظر بر محتوا یا کیفیت تبلیغات. در این مقاله, وضعیت این قواعد در کشورهای توسعه یافته و نظام حقوقی ایران مطالعه تطبیقی شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    انصاری، باقر، و هاشمیان، منیژه. (1396). مطالعه تطبیقی حدود تبلیغات تجاری خطاب به کودکان در تلویزیون. مطالعات حقوق تطبیقی، 8(1)، 67-84. SID. https://sid.ir/paper/356593/fa

    Vancouver: کپی

    انصاری باقر، هاشمیان منیژه. مطالعه تطبیقی حدود تبلیغات تجاری خطاب به کودکان در تلویزیون. مطالعات حقوق تطبیقی[Internet]. 1396؛8(1):67-84. Available from: https://sid.ir/paper/356593/fa

    IEEE: کپی

    باقر انصاری، و منیژه هاشمیان، “مطالعه تطبیقی حدود تبلیغات تجاری خطاب به کودکان در تلویزیون،” مطالعات حقوق تطبیقی، vol. 8، no. 1، pp. 67–84، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/356593/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا