مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,305
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,362
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی سبک مدیریت کلاسی معلمان زن بر اساس ذهن آگاهی و خوش بینی تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 143

چکیده

 هدف پژوهش حاضر «پیش بینی سبک مدیریت کلاسی معلمان زن بر اساس ذهن آگاهی و خوش بینی تحصیلی» بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه معلمان زن مدارس متوسطه دخترانه شهر تهران در سال تحصیلی 94-1393 به تعداد 21110 نفر بود که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای و با استفاده از فرمول کوکران تعداد 385 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از سه پرسشنامه سبک مدیریت کلاسی (مارتین و همکاران, 1998), خوش بینی تحصیلی (هوی و همکاران, 2008) و ذهن آگاهی (لانگر, 2004) استفاده شد که روایی آن ها با روش صوری با ارجاع به نظر کارشناسان زیربط و روایی سازه به روش تحلیل عامل مناسب تعیین شد. پایایی پرسشنامه ها به روش آلفای کرونباخ به ترتیب 0.69, 0.82 و 0.75 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش رگرسیون لوجستیک استفاده شد. نتایج حاکی از همبستگی معکوس مولفه آگاهی از پیرامون با سبک مدیریت غیرمداخله ای (R2=0.099) و سبک مدیریت تعاملی (R2=0.138) در سطح (p<0.05), همچنین همبستگی مستقیم مولفه تاکید تحصیلی با سبک مدیریت مداخله ای (R2=0.106) و سبک مدیریت تعاملی (R2=0.087) در سطح (p<0.05) می باشد. در نهایت, نتیجه گرفته می شود بین ابعاد ذهن آگاهی, مولفه آگاهی از پیرامون و بین ابعاد خوش بینی تحصیلی, مولفه تاکید تحصیلی نقش معناداری در پیش بینی سبک مدیریت کلاس معلمان دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حمیدی، فریده، و معماری، هنگامه. (1396). پیش بینی سبک مدیریت کلاسی معلمان زن بر اساس ذهن آگاهی و خوش بینی تحصیلی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 8(3 (پیاپی 31) )، 127-143. SID. https://sid.ir/paper/357169/fa

    Vancouver: کپی

    حمیدی فریده، معماری هنگامه. پیش بینی سبک مدیریت کلاسی معلمان زن بر اساس ذهن آگاهی و خوش بینی تحصیلی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1396؛8(3 (پیاپی 31) ):127-143. Available from: https://sid.ir/paper/357169/fa

    IEEE: کپی

    فریده حمیدی، و هنگامه معماری، “پیش بینی سبک مدیریت کلاسی معلمان زن بر اساس ذهن آگاهی و خوش بینی تحصیلی،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 8، no. 3 (پیاپی 31) ، pp. 127–143، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/357169/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button