مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,623
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

841
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش رسانه ها در آموزش درس فوتبال رشته تربیت بدنی نظام آموزش از راه دور

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 37

چکیده

 پژوهش حاضر, کاربرد رسانه ها را در آموزش درس عملی فوتبال, به منظور کاهش ساعات حضور دانشجویان در کلاسهای عملی رشته تربیت بدنی نظام آموزش از راه دور, با حفظ کیفیت آموزشی مورد مطالعه قرار داده است. جامعه آماری تحقیق را 150 دانشجوی پسر رشته تربیت بدنی نظام آموزش از راه دور ایران که در سال 77 وارد دانشگاه شده بودند, تشکیل می دهند که پس از همسان سازی, براساس شاخص های قابل اندازه گیری سن, وزن, قد و امتیاز آزمون عملی ورود به دوره کارشناسی, 60 نفر به طور تصادفی برای نمونه تحقیق انتخاب و به 2 گروه 30 نفره تجربی و شاهد تقسیم شدند. گروه تجربی درس فوتبال را در نیمسال اول تحصیلی 81-80 از طریق فیلم آموزشی, و گروه شاهد درس مذکور را به شیوه مرسوم و آموزش حضوری آموزش دیدند. در پایان دوره آموزشی هر دو گروه در شرایط یکسان و با مواد آزمونی یکسان مورد ارزیابی قرار گرفتند. ابزار و وسایل اندازه گیری, شامل پرسشنامه اطلاعات فردی به منظور شناخت نسبی وضعیت فیزیکی و سوابق فعالیتهای ورزشی آزمودنیها و نمرات پایان دوره آموزشی بود. اطلاعات مورد نیاز به وسیله آمار توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل شد. همچنین میانگین نمرات گروه های تجربی و شاهد با استفاده از آزمون T استودنت و با نرم افزار SPSS V.10 مقایسه گردید که نتایج تحقیق نشان میدهد, اختلاف بین میانگین نمرات گروه تجربی X1=8.74 گروه شاهد با میانگین X2=7.34 در حد (α=5%) از نظر آماری معنی دار است. براین اساس میتوان گفت درس فوتبال را میتوان از طریق شیوه آموزش از راه دور و با کمک وسایل آموزشی و با کاهش ساعات حضوری و بدون افت کیفیت آموزشی, آموزش داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کشاورز، لقمان. (1382). نقش رسانه ها در آموزش درس فوتبال رشته تربیت بدنی نظام آموزش از راه دور. حرکت، -(پیاپی 16)، 25-37. SID. https://sid.ir/paper/357443/fa

    Vancouver: کپی

    کشاورز لقمان. نقش رسانه ها در آموزش درس فوتبال رشته تربیت بدنی نظام آموزش از راه دور. حرکت[Internet]. 1382؛-(پیاپی 16):25-37. Available from: https://sid.ir/paper/357443/fa

    IEEE: کپی

    لقمان کشاورز، “نقش رسانه ها در آموزش درس فوتبال رشته تربیت بدنی نظام آموزش از راه دور،” حرکت، vol. -، no. پیاپی 16، pp. 25–37، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/357443/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button