مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,047
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

320
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی هزینه ها و مقایسه کیفیت آموزش تربیت بدنی در نظام آموزش از راه دور و حضوری

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 25

چکیده

آموزش از راه دور, نظام نوین آموزشی است که کشورهای مختلف, بنا به مقتضیات محلی, فرهنگی و اجتماعی خود, از آن در رشته ها و سطوح مختلف آموزشی بهره مند شده اند. موضوع کیفیت آموزشی فراگیران آموزش از راه دور و اقتصادی بودن این نظام آموزشی در مقایسه با آموزش حضوری, یکی از مسائل مهم و مورد بحث متولیان آن است. این مقاله به بررسی هزینه ها و مقایسه کیفیت آموزش تربیت بدنی در نظام حضوری و راه دور ایران می پردازد. در این مطالعه, همبستگی و تاثیر رفتار ورودی توسط دو متغیر نمره نظری و عملی آزمون ورود به دانشگاه (کنکور) و معدل دیپلم متوسطه با کیفیت آموزشی بررسی شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که در رشته تربیت بدنی در دوره اول پذیرش دانشجو سرانه آموزشی نظام از راه دور 5.2 برابر بالاتر از آموزش حضوری است. هزینه آموزش از راه دور, تحت تاثیر تعداد دانشجو قرار دارد و و با افزایش تعداد فراگیران, سرانه آموزشی بشدت کاهش می یابد. با پذیرش 455 نفر, سرانة دو نظام تقریباَ همسطح است و با بیش از این تعداد, سرانه آموزش از راه دور کاهش می یابد. در بخش مقایسه کیفیت آموزشی, مشخص شد که دانشجویان نظام از راه دور با پیشینة علمی ضعیف تری وارد دانشگاه می شوند که این تفاوت از نظرآماری معنی داری وجود دارد. نتایج نهایی پژوهش نشان می دهد که به رغم بالاتر بودن نمرات رفتار ورودی دانشجویان حضوری, دانشجویان نظام از راه دور در دروس نظری با ماهیت علوم انسانی و علوم پایه از کیفیت آموزشی بالاتری برخوردارند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

فراهانی، ابوالفضل. (1380). بررسی هزینه ‌ها و مقایسه کیفیت آموزش تربیت‌ بدنی در نظام آموزش از راه دور و حضوری . حرکت، -(پیاپی 8)، 5-25. SID. https://sid.ir/paper/425963/fa

Vancouver: کپی

فراهانی ابوالفضل. بررسی هزینه ‌ها و مقایسه کیفیت آموزش تربیت‌ بدنی در نظام آموزش از راه دور و حضوری . حرکت[Internet]. 1380؛-(پیاپی 8):5-25. Available from: https://sid.ir/paper/425963/fa

IEEE: کپی

ابوالفضل فراهانی، “بررسی هزینه ‌ها و مقایسه کیفیت آموزش تربیت‌ بدنی در نظام آموزش از راه دور و حضوری ،” حرکت، vol. -، no. پیاپی 8، pp. 5–25، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/425963/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button