مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,254
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

650
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه یک روش ابتکاری برای طراحی خطوط شبکه حمل ونقل همگانی با استفاده از الگوریتم تولید مسیر

صفحات

 صفحه شروع 643 | صفحه پایان 656

چکیده

 طراحی شبکه حمل ونقل همگانی کارآمد, یکی از ابزارهای موثر مدیران شهری برای پاسخ گویی به نیاز جابجایی در شهرها است. کارآمدی شبکه حمل ونقل همگانی وابسته به شیوه طراحی آن است. طراحی شبکه حمل ونقل همگانی از مسائل پیچیده در برنامه ریزی حمل ونقل است که پژوهشگران همواره تلاش کرده اند با استفاده از روش های ابتکاری ساده به حل این مسائل بپردازند. الگوریتم تولید مسیر یکی از روش های ابتکاری است که با استفاده از اصلاح مسیرهای حمل ونقل همگانی در یک شهر, کارآمدی شبکه حمل ونقل همگانی آن شهر را افزایش می دهد. در این مقاله روش جدیدی برای طراحی شبکه حمل ونقل همگانی مبتنی بر این الگوریتم پیشنهاد می شود که معیار فاصله برای هر دو گره از مسیر و معیار کمینه زمان سفر را نیز درنظر می گیرد و تلاش می شود تا با بهبود بیشتر شرایط برای کاربران, جواب مساله به شرایط واقعی نزدیک تر شود. این روش پیشنهادی در قالب یک برنامه رایانه ای پیاده سازی و برای شبکه سوفالز مورد آزمایش قرار می گیرد. نتایج تحلیل حساسیت و در نظر گرفتن پارامترهایی همچون اشتراک کمان ها در مسیرهای شبکه نشان می دهد که طراحی مسیرها با روش پیشنهادی توانسته تعداد مسیرها در شبکه را برای پوشش تقاضای برابر تا 70 درصد کاهش داده و طول هم پوشانی مسیرها در شبکه را نیز تا 3/1 کاهش دهد. این روش می تواند ابزاری برای سیاست گذاران باشد تا با طرح دقیق تر شبکه بر اساس نیاز کاربران گامی موثر در جهت افزایش سهم حمل و نقل همگانی بردارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیدابریشمی، سیداحسان، خانزاد، ایران، زرین مهر، امیرعلی، و ممدوحی، امیررضا. (1396). ارائه یک روش ابتکاری برای طراحی خطوط شبکه حمل ونقل همگانی با استفاده از الگوریتم تولید مسیر. مهندسی حمل و نقل، 8(4 )، 643-656. SID. https://sid.ir/paper/357650/fa

    Vancouver: کپی

    سیدابریشمی سیداحسان، خانزاد ایران، زرین مهر امیرعلی، ممدوحی امیررضا. ارائه یک روش ابتکاری برای طراحی خطوط شبکه حمل ونقل همگانی با استفاده از الگوریتم تولید مسیر. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1396؛8(4 ):643-656. Available from: https://sid.ir/paper/357650/fa

    IEEE: کپی

    سیداحسان سیدابریشمی، ایران خانزاد، امیرعلی زرین مهر، و امیررضا ممدوحی، “ارائه یک روش ابتکاری برای طراحی خطوط شبکه حمل ونقل همگانی با استفاده از الگوریتم تولید مسیر،” مهندسی حمل و نقل، vol. 8، no. 4 ، pp. 643–656، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/357650/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button