مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,083
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

649
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر شکست(درماندگی) بر یادگیری و عملکرد مهارت حرکتی در دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه ارومیه

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 43

چکیده

 هدف از این پژوهش, بررسی تأثیر قرارگیری در موقعیت شکست هنگام یادگیری.مهارت حرکتی تیراندازی و تعیین آثار آن بر عملکرد و یادگیری.حرکتی بود. از میان دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه ارومیه 63 نفر به عنوان آزمودنیهای تحقیق انتخاب و در دو گروه آزمایشی و یک گروه کنترل به صورت بلوک بندی تصادفی جایگزین شدند. هنگام آموزش مهارت تیراندازی با تفنگ بادی به مدت سه روز, متغیرهای تحقیق شامل القای حالت موفقیت و شکست به دو گروه آزمایشی از طریق باز خورد افزوده کلامی و با تأکید بر نقش انگیزشی آن بر آزمودنیها اعمال می شدند. گروه کنترل هیچگونه بازخوردی از نتایج عملکرد خود دریافت نکرد. در پایان هر جلسه تمرین, آزمون عملکرد تیراندازی از آزمودنیها گرفته شد و نتایج به عنوان عملکرد ثبت شدند. در پایان روز سوم, گروههای موفقیت و شکست, پرسشنامه اسنادی سببی را تکمیل کردند و علت اصلی عملکرد خود را بیان داشتند, همچنین ابعاد سه گانه سببی آن یعنی عمومیت, پایداری و مکان کنترل را مشخص کردند. به فاصله 48 ساعت دوره بی تمرینی, همه آزمودنیها در آزمون یاد داری و همچنین آزمون انتقال مهارت حرکتی شرکت کردند. که شامل تیراندازی با تپانچه به جای تفنگ بادی بود. نتایج آزمون یاد داری و انتقال نیز ثبت شدند. اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از تحلیل واریانس یک متغیری, آزمون تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر, آزمون t و همبستگی و با اطمینان آماری 95 درصد بررسی شدند. نتایج نشان دادند, القاهای حالتهای شکست و موفقیت در طول دوره اکتساب و از طریق باز خورده افزوده کلامی توانست سطح عملکرد و یاد داری را دچار تغییرات قابل توجه و معنادار کند و شیوه های اسنادی گروه شکست و موفقیت نشانگر وقوع درماندگی آموخته شده بر اثر تجربه های ناکامی در عملکردهای قبلی مهارت حرکتی بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرخی، احمد، و محمدزاده، حسن. (1383). تاثیر شکست(درماندگی) بر یادگیری و عملکرد مهارت حرکتی در دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه ارومیه. المپیک، 12(4 (پیاپی 28))، 31-43. SID. https://sid.ir/paper/357669/fa

    Vancouver: کپی

    فرخی احمد، محمدزاده حسن. تاثیر شکست(درماندگی) بر یادگیری و عملکرد مهارت حرکتی در دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه ارومیه. المپیک[Internet]. 1383؛12(4 (پیاپی 28)):31-43. Available from: https://sid.ir/paper/357669/fa

    IEEE: کپی

    احمد فرخی، و حسن محمدزاده، “تاثیر شکست(درماندگی) بر یادگیری و عملکرد مهارت حرکتی در دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه ارومیه،” المپیک، vol. 12، no. 4 (پیاپی 28)، pp. 31–43، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/357669/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button