مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,508
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

755
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازنمایی های چندگانه در آموزش و یادگیری: انعکاس تجربیات عملی

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 53

چکیده

 روند کاربرد چندرسانه در محیط های یادگیری الکترونیکی به عنوان بستر مطلوب آموزش (بوی‍‍ژه در آموزش از راه دور) در طی چند سال گذشته از افزایش چشمگیری برخوردار گردیده است. مقاله حاضر به ارائه گزارشی از یک پروژه تحقیقاتی جدید با موضوع توسعه نسخه چندرسانه ای یک دوره رسمی مکتوب اختصاص دارد که در دانشگاه کوئینزلند جنوبی مورد اجرا قرار گرفت. نوشتار حاضر به طور دقیق تر, به تحلیل مسائل مرتبط با طراحی آموزشی, انعکاس مفاهیم مرتبط با پاسخگویی به مشتریان چندسواده, شیوه ارتقای فرصت های یادگیری دانش پژوهان- عمدتا دانش جویان مقطع کارشناسی- با کاربرد بازنمایی های چندگانه می پردازد. از این روی, در گام نخست, نقش سبک های یادگیری در فرآیند یادگیری و ملاحظات ضروری در تهیه و تدوین مطالب آموزشی با بررسی دقیق اهمیت تصویرپردازی در بازنمایی مفاهیم و درک افزایی مضمون سودمندی در فرهنگ آکنده از عناصر بصری مورد واکاوی قرار می گیرد. سپس مشاهده می گردد ادراک معطوف به این مفاهیم بنیادین در شکل گیری رویکرد شخصی نسبت به آموزش و یادگیری – بویژه در صورت کاربرد بازنمایی های چندگانه و یا دیداری در محیط های چندرسانه ای و الکترونیکی – از نقش مهمی برخوردار می باشد. در گام دوم, محدودیت های شناختی معطوف به یادگیرندگان در هنگام ارائه اطلاعات به شیوه های چندگانه در محیط چندرسانه ای و اثربخشی شناختی ارائه سطحی از گزینش تعاملی به یادگیرندگان مورد بررسی قرار می گیرد. در پایان, مجموعه ای از توصیه های طراحی آموزشی با محوریت قالب بندی مناسب و ظرفیت های بالقوه ارائه مطالب آموزشی چندرسانه ای و یادگیری الکترونیکی پیشنهاد می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوری افشار، مهریار، حق وردی، مجید، و کمیجانی، علی. (1396). بازنمایی های چندگانه در آموزش و یادگیری: انعکاس تجربیات عملی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 8(3 (پیاپی 31) )، 29-53. SID. https://sid.ir/paper/357742/fa

    Vancouver: کپی

    نوری افشار مهریار، حق وردی مجید، کمیجانی علی. بازنمایی های چندگانه در آموزش و یادگیری: انعکاس تجربیات عملی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1396؛8(3 (پیاپی 31) ):29-53. Available from: https://sid.ir/paper/357742/fa

    IEEE: کپی

    مهریار نوری افشار، مجید حق وردی، و علی کمیجانی، “بازنمایی های چندگانه در آموزش و یادگیری: انعکاس تجربیات عملی،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 8، no. 3 (پیاپی 31) ، pp. 29–53، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/357742/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button