Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

695
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,248
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازنمایی های چندگانه و نقش آن در یادگیری معنادار اندازه گیری

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 15

چکیده

 هدف پژوهش حاضر تاثیر آموزش مبتنی بر بازنمایی های چندگانه بر یادگیری معنادار مفاهیم اندازه گیری طول, سطح و حجم, در دانش آموزان پایه ششم ابتدایی می باشد. بازنمایی چندگانه, به معنای معرفی یا نشان دادن یک مفهوم در وضعیت ها و شکل های گوناگون است که می تواند درک عمیقی در ذهن یادگیرنده ایجاد کند. روش پژوهش؛ نیمه آزمایشی, با دو گروه آزمایش و کنترل است. نمونه گیری به روش نمونه گیری در دسترس با تعداد 60 نفر انتخاب و با پیش آزمون گرفته شده به دو گروه هم سطح آزمایش و گواه تقسیم شدند. در گروه آزمایش مفاهیم به شیوه مبتنی بر بازنمایی های چندگانه و در گروه کنترل به روش معمول و سنتی تدریس شد. روایی این آزمون ها با روش CVR و با عدد 9/0 مورد تایید قرار گرفت و پایایی آزمون ها با روش آلفای کرونباخ برای پیش آزمون, 887/0 و برای پس آزمون, 727/0 بدست آمد و تایید گردید. نتایج پژوهش با استفاده از آزمون t تست برای دو گروه مستقل با استفاده از نرم افزارspss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های نشان داد که آموزش مبتنی بر بازنمایی های چندگانه بر یادگیری معنادار مبحث اندازه گیری تاثیر دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حبیبی، ملوک، صادقی، میلاد، و عالمیان، وحید. (1398). بازنمایی های چندگانه و نقش آن در یادگیری معنادار اندازه گیری. پویش در آموزش علوم پایه، 5(16 )، 1-15. SID. https://sid.ir/paper/269550/fa

    Vancouver: کپی

    حبیبی ملوک، صادقی میلاد، عالمیان وحید. بازنمایی های چندگانه و نقش آن در یادگیری معنادار اندازه گیری. پویش در آموزش علوم پایه[Internet]. 1398؛5(16 ):1-15. Available from: https://sid.ir/paper/269550/fa

    IEEE: کپی

    ملوک حبیبی، میلاد صادقی، و وحید عالمیان، “بازنمایی های چندگانه و نقش آن در یادگیری معنادار اندازه گیری،” پویش در آموزش علوم پایه، vol. 5، no. 16 ، pp. 1–15، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269550/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا