مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

795
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

179
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش ارزیابی درونی در بهبود کیفیت آموزشی گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی سمنان

صفحات

 صفحه شروع 349 | صفحه پایان 355

چکیده

 سابقه و هدف: از آن جایی که انجام ارزشیابی آموزشی از جمله ارزیابی درونی می تواند نقاط قوت و ضعف سیستم آموزشی را نمایان کند و برنامه ریزی بر اساس این نتایج منجر به بهبود کیفیت آموزشی و ایجاد بهره وری بیشتر می گردد, این مطالعه با هدف شناخت این نقاط و ارتقا کیفیت وظایف محوله گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی سمنان طراحی و انجام شد.مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی - مقطعی متغیرهای جایگاه سازمانی و مدیریت, نیروی انسانی, فضاها و تجهیزات, اهداف آموزشی, اهداف درمانی و اهداف پژوهشی توسط  32 پرسشنامه و 530 ملاک مورد ارزیابی قرار گرفت. این پرسشنامه ها جهت تکمیل در اختیار اعضا هیات علمی و کلیه دانشجویان سال دوم تا چهارم فیزیوتراپی قرار گرفت. نتایج بر اساس رتبه بندی گورمن از غیر رضایت بخش (1) تا بسیار قوی (5) طبقه بندی شد.یافته ها: عوامل مورد ارزشیابی در اهداف آموزشی شامل ارزشیابی کلیه دروس تئوری و عملی اختصاصی و برنامه های دوره کارورزی بود, که با امتیاز 3.69 در طبقه خوب قرار گرفت. گروه در بخش درمانی با امتیاز 4.06 و در بخش اهداف پژوهشی نیز با امتیاز 4.15 در طبقه قوی قرار گرفت. در ارزیابی فضا, پرسنل و تجهیزات (ارزیابی جنبی) امتیاز 4.13 (طبقه قوی) حاصل آمد. در کل گروه فیزیوتراپی با امتیاز3.98  در طبقه خوب گورمن قرار گرفت.نتیجه گیری: نتایج نشان داد که ملاک هایی نظیر فضای آموزشی و تجهیزات بالاترین نمره و در نیروی انسانی کمترین نمره را کسب نموده است. پیشنهاد می شود جهت بررسی تغییرات درون گروهی این مطالعه در فواصل زمانی منظم تکرار گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفوی فرخی، سیدضیاالدین، بختیاری، امیرهوشنگ، فاطمی، الهام، حاجی حسنی، عبدالحمید، و عموزاده خلیلی، محمد. (1390). نقش ارزیابی درونی در بهبود کیفیت آموزشی گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی سمنان. کومش، 12(4 (پیاپی 40))، 349-355. SID. https://sid.ir/paper/358028/fa

    Vancouver: کپی

    صفوی فرخی سیدضیاالدین، بختیاری امیرهوشنگ، فاطمی الهام، حاجی حسنی عبدالحمید، عموزاده خلیلی محمد. نقش ارزیابی درونی در بهبود کیفیت آموزشی گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی سمنان. کومش[Internet]. 1390؛12(4 (پیاپی 40)):349-355. Available from: https://sid.ir/paper/358028/fa

    IEEE: کپی

    سیدضیاالدین صفوی فرخی، امیرهوشنگ بختیاری، الهام فاطمی، عبدالحمید حاجی حسنی، و محمد عموزاده خلیلی، “نقش ارزیابی درونی در بهبود کیفیت آموزشی گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی سمنان،” کومش، vol. 12، no. 4 (پیاپی 40)، pp. 349–355، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/358028/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button