مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

752
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

930
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر کارآفرینی سازمانی

صفحات

 صفحه شروع 395 | صفحه پایان 405

چکیده

 کارآفرینی به عنوان پدیده ای نوین در اقتصاد, نقش مهمی را در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشورها ایفا می کند. هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر بر کارآفرینی سازمانی با میانجیگری عدالت سازمانی می باشد. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی که مبتنی بر مدل سازی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری شامل تمامی کارکنان اداری, اعضای هیات علمی و استادان حق التدریس با سابقه کار بیش از سه سال در دانشگاه آزاد فسا بودند, که همه آنان به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه های استاندارد جو سازمانی هالپین وکرافت, کارآفرینی سازمانی مارگریت هیل, پرسشنامه عدالت سازمانی نیهوف و مورمن, مقیاس هوش هیجانی شوت و همکاران, پرسشنامه ارزش های اخلاقی سازمانی آمیکس و همکاران می باشد. داده ها با استفاده از نرم افزار spss24 و ضریب همبستگی و نرم افزار Amos24 و در سطح معناداری 05/0 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. هوش هیجانی به عنوان متغیر فردی هیچگونه اثر مستقیم یا غیر مستقیم بر کارآفرینی سازمانی نداشت. ارزشهای اخلاقی سازمانی اثر مستقیم نداشت, اما اثر غیر مستقیم با نقش میانجی عدالت سازمانی (60/0β =) معنادار بود. ارزشهای اخلاقی و جو سازمانی با نقش میانجی عدالت سازمانی بر کارآفرینی سازمانی موثر است؛ به نحوی که با ایجاد جو مناسب و ایجاد روابط حسنه و دوستانه و تاکید بر دستیابی به اهداف سازمان, شرایط بروز کارآفرینی را مهیا نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    توانگرمروستی، زهرا، محمدی فر، محمدعلی، و امین بیدختی، علی اکبر. (1398). بررسی عوامل موثر بر کارآفرینی سازمانی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 10(4 )، 395-405. SID. https://sid.ir/paper/358272/fa

    Vancouver: کپی

    توانگرمروستی زهرا، محمدی فر محمدعلی، امین بیدختی علی اکبر. بررسی عوامل موثر بر کارآفرینی سازمانی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1398؛10(4 ):395-405. Available from: https://sid.ir/paper/358272/fa

    IEEE: کپی

    زهرا توانگرمروستی، محمدعلی محمدی فر، و علی اکبر امین بیدختی، “بررسی عوامل موثر بر کارآفرینی سازمانی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 10، no. 4 ، pp. 395–405، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/358272/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button