مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,213
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش آموزشهای مجازی در فرایند نوین آموزش آکادمیک

صفحات

 صفحه شروع 70 | صفحه پایان 71

چکیده

 مقدمه و هدف: این مطالعه مروری بر اساس جدیدترین یافته های پزشکی و مقالات روزمره تهیه شده است.مرور مطالعات: اساس سیستم های آموزش مجازی استفاده از منابع نرم افزاری مناسب برای تهیه چهارچوب آموزش آکادمیک در تمامی موضوعات و یا برنامه های آموزشی است.  (1999) Normalمدل آموزش مجازی را بر اساس چهارچوب تعریف می نماید: سنجش نیاز فراگیران, تطابق سطح آموزش و مشتریان آن, فراهم کردن رضایت مشتریان با توجه به برطرف کردن نیازهای منطقه ای و دسترسی به تکنولوژی راحت, قابل اعتماد و ارزان برای مشتریان. Edinburgh Electronic Medical Curriculumدر تهیه کورسهای آموزشی آکادمیک مجازی, مراحل زیر را دنبال نموده است که به نظر می رسد در تمامی کورسهای آموزشی قابل استفاده می باشد: -1 فراهم کردن یک برنامه آموزش بر اساس نیازهای چهارگانه مدل Normal. -2 مهیا کردن تسهیلات آموزشی شامل: ارتباطات استاد و دانشجو,bulk  پست الکترونیکی دانشجویان, ارایه برنامه زمان بندی سمینارها و سخنرانی ها, معرفی اتاق دیدار استاد و دانشجو در محیط دانشگاه. -3 تهیه برنامه کورس آموزشی با در نظر گرفتن زمان, مکان و منطقه ای که موضوع کاربرد دارد. -4 استاندارد کردن برنامه آموزشی: مقایسه برنامه تدوین شده با استانداردهای پایه آموزش و تهیه طرح کاربرد بالینی برای دانشجویان. -5 ارزیابی سیستم آموزشی فراگیران با در نظر گرفتن میزان ساعات ارتباط دانشجو با سیستم, طول مدت ارتباط استاد و دانشجو, تعداد صفحات فراگرفته شده روزانه.بحث و نتیجه گیری: بررسی و تحقیقات نشان می دهد که آموزش مجازی آکادمیک در صورت تنظیم مناسب محتوای آموزشی و ارزشیابی مناسب, سیستم موفق و کارآمدی است. با توجه به هزینه های پایین این نوع آموزش, سیاست پایه ریزی استفاده از آن در آموزش دانشگاهی ایرانی پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرامرزی، محبوبه. (1382). نقش آموزشهای مجازی در فرایند نوین آموزش آکادمیک. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 3((ویژه نامه 10))، 70-71. SID. https://sid.ir/paper/358763/fa

    Vancouver: کپی

    فرامرزی محبوبه. نقش آموزشهای مجازی در فرایند نوین آموزش آکادمیک. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1382؛3((ویژه نامه 10)):70-71. Available from: https://sid.ir/paper/358763/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه فرامرزی، “نقش آموزشهای مجازی در فرایند نوین آموزش آکادمیک،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 3، no. (ویژه نامه 10)، pp. 70–71، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/358763/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا