مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

741
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

699
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ساخت و اعتباریابی مقیاسی برای سنجش ویژگی های سازمان یادگیرنده

صفحات

 صفحه شروع 209 | صفحه پایان 238

چکیده

 بسیاری از نظریه پردازان مدیریت, سازمان یادگیرنده را سیستمی زنده و رو به تکامل می دانند که به طور مداوم از طریق دستیابی به دانش, عملکرد خود را بهبود می بخشد. دو عنصر «اندیشیدن به آینده یا آینده سازی» و «افزایش ظرفیت یادگیری» نقطه مشترکی است که همه نظریه پردازان سازمانهای یادگیرنده بر آن تاکید دارند. در هزاره جدید, سازمانهایی قادر به حفظ و ادامه حیات خواهند بود که یادگیرنده باشند و سازمانی که یادگیری مولد نداشته باشد, نخواهد توانست در عصر حاضر به حیات خود ادامه دهد.مدیران سازمان ها, برداشت های متفاوتی از میزان یادگیرنده بودن سازمان های خود دارند و برای اینکه بدانند سازمان تحت مدیریتشان تا چه اندازه از ویژگی های سازمان یادگیرنده برخوردار است, نیاز به ابزار اندازه گیری دارند. در این مقاله, شاخص های اندازه گیری پنج دسته ویژگی اصلی سازمان یادگیرنده, شامل ویژگی های رهبری, نیروی انسانی, طرح سازمانی, فرهنگ سازمانی و ماموریت, استراتژی, استخراج و روایی محتوی, روایی سازه و روایی همگرا و واگرای آن با استفاده از روش های دلفی, تحلیل عاملی تاییدی و تحلیل متغیر سنجیده شده است.شاخص های تایید شده در این مقاله, اجزای تشکیل دهنده ابزار سنجش ویژگی های سازمان یادگیرنده است که می تواند در اندازه گیری میزان یادگیرنده بودن شرکت ها و سازمان های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    قربانی زاده، وجه اله. (1388). ساخت و اعتباریابی مقیاسی برای سنجش ویژگی های سازمان یادگیرنده. پژوهش های مدیریت در ایران، 13(2 (پیاپی 61))، 209-238. SID. https://sid.ir/paper/359084/fa

    Vancouver: کپی

    قربانی زاده وجه اله. ساخت و اعتباریابی مقیاسی برای سنجش ویژگی های سازمان یادگیرنده. پژوهش های مدیریت در ایران[Internet]. 1388؛13(2 (پیاپی 61)):209-238. Available from: https://sid.ir/paper/359084/fa

    IEEE: کپی

    وجه اله قربانی زاده، “ساخت و اعتباریابی مقیاسی برای سنجش ویژگی های سازمان یادگیرنده،” پژوهش های مدیریت در ایران، vol. 13، no. 2 (پیاپی 61)، pp. 209–238، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/359084/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button