مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,159
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

566
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط علی بین حس بینایی با رضایتمندی و وفاداری مصرف کنندگان ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, تعیین ارتباط علی میان حس بینایی با رضایتمندی و وفاداری مصرف کنندگان استخرهای شهر تهران بود. روش تحقیق حاضر از نظر هدف, کاربردی است و از نظرجمع آوری داده ها از نوع تحقیقات توصیفی- همبستگی به شمار می آید. جامعه آماری پژوهش حاضر, شامل کلیه آقایان و بانوانی بود که در سال 1393 از استخرهای شهر تهران استفاده می کردند که در این تحقیق 385 نفربه عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده های این پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته "حس بینایی", پرسشنامه "رضایتمندی بیتنر و هابرت" (1994) و از پرسشنامه "وفاداری یچینلیو" (2008) استفاده شد. برای تحلیل داده ها در سطح آمار استنباطی از روش حداقل مربعات جزئی (PLS) جهت آزمون فرضیات و برازندگی مدل استفاده گردید.یافته های تحقیق نشان داد که حس بینایی با رضایتمندی (t=8.80, p£0.05), حس بینایی با وفاداری (t=5.83, p£0.05) و در نهایت, رضایتمندی با وفاداری مصرف کنندگان ورزشی (t=12.8, p£0.05), ارتباط علی معنی داری دارند. بنابراین با توجه به نتایج پیشنهاد می شود استخرها علاوه بر ایجاد پیوندهای عقلانی, پیوندهای عاطفی و احساسی نیز با مشتری برقرار کنند و از طریق تجارب حسی, حواس انسان را جذب کنند. این تجربه اغلب شامل محیط فیزیکی با نشانه هایی از نور, رنگ و دکوراسیون می باشد که نشان داده شده همگی تاثیر زیادی بر مصرف کنندگان و پاسخ های عاطفی آنان بر جای می گذارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صیادفر، محمد، تجاری، فرشاد، زارعی، علی، و اسمعیلی، محمدرضا. (1395). ارتباط علی بین حس بینایی با رضایتمندی و وفاداری مصرف کنندگان ورزشی. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، 15(34 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/359637/fa

    Vancouver: کپی

    صیادفر محمد، تجاری فرشاد، زارعی علی، اسمعیلی محمدرضا. ارتباط علی بین حس بینایی با رضایتمندی و وفاداری مصرف کنندگان ورزشی. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان[Internet]. 1395؛15(34 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/359637/fa

    IEEE: کپی

    محمد صیادفر، فرشاد تجاری، علی زارعی، و محمدرضا اسمعیلی، “ارتباط علی بین حس بینایی با رضایتمندی و وفاداری مصرف کنندگان ورزشی،” مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، vol. 15، no. 34 ، pp. 0–0، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/359637/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا