مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

578
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

664
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی جامعه شناختی میزان مشارکت دانشجویان در ارزشیابی کیفیت آموزشی و عوامل مرتبط با آن (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه های تهران، تبریز، اصفهان، علامه طباطبایی، شهید بهشتی، شهید باهنر کرمان، بوعلی همدان و فردوسی مشهد)

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 91

چکیده

 هدف اصلی از اجرای پژوهش حاضر, بررسی میزان مشارکت دانشجویان در ارزشیابی کیفیت آموزشی و عوامل مرتبط با آن است. روش تحقیق, پیمایشی و ابزار اندازه گیری پرسشنامه بوده است. جامعه آماری پژوهش, همه دانشجویان دانشگاه های منتخب (اصفهان, بوعلی سینا, علامه طباطبایی, شهید بهشتی, فردوسی مشهد, تبریز و شهید باهنر کرمان) وابسته به وزارت علوم, تحقیقات و فناوری در سال 1392 به تعداد 152400 نفر بوده که از این تعداد, نمونه پژوهش به تعداد 1356 نفر بر اساس فرمول کوکران و به شیوه نمونه گیری طبقه ای انتخاب شدند. درمجموع, یافته های تحقیق نشان داد که در دانشگاه های منتخب, میانگین مشارکت دانشجویان در ارزشیابی کیفیت آموزشی در حد متوسط به بالا (59.24) بوده است. همچنین بر اساس نتایج تحلیل مسیر, به ترتیب اثرات کل متغیرهای انتظار فایده, توانمندسازی, سرمایه اجتماعی, احساس محرومیت نسبی و کیفیت آموزش دانشگاهی بر متغیر مشارکت در ارزشیابی کیفیت آموزشی معنی دار بوده و متغیرهای یاد شده توانسته اند, 60 درصد تغییرات متغیر وابسته را تبیین کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباس زاده، محمد، حسینی، سیدصمد، و بوداقی، علی. (1396). بررسی جامعه شناختی میزان مشارکت دانشجویان در ارزشیابی کیفیت آموزشی و عوامل مرتبط با آن (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه های تهران, تبریز, اصفهان, علامه طباطبایی, شهید بهشتی, شهید باهنر کرمان, بوعلی همدان و فردوسی مشهد). مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 7(19 )، 65-91. SID. https://sid.ir/paper/359659/fa

    Vancouver: کپی

    عباس زاده محمد، حسینی سیدصمد، بوداقی علی. بررسی جامعه شناختی میزان مشارکت دانشجویان در ارزشیابی کیفیت آموزشی و عوامل مرتبط با آن (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه های تهران, تبریز, اصفهان, علامه طباطبایی, شهید بهشتی, شهید باهنر کرمان, بوعلی همدان و فردوسی مشهد). مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1396؛7(19 ):65-91. Available from: https://sid.ir/paper/359659/fa

    IEEE: کپی

    محمد عباس زاده، سیدصمد حسینی، و علی بوداقی، “بررسی جامعه شناختی میزان مشارکت دانشجویان در ارزشیابی کیفیت آموزشی و عوامل مرتبط با آن (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه های تهران, تبریز, اصفهان, علامه طباطبایی, شهید بهشتی, شهید باهنر کرمان, بوعلی همدان و فردوسی مشهد)،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 7، no. 19 ، pp. 65–91، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/359659/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button