مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,615
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

748
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بسته اعتباربخشی موسسات: ارزشیابی گروه های آموزشی بیمارستان آموزشی شهید بهشتی کاشان

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 53

چکیده

 مقدمه: بهبود کیفیت آموزش پزشکی از مسائل اصلی نظام آموزش پزشکی کشور است. یکی از استراتژی ها برای ارتقای کیفیت آموزش پزشکی ارزیابی وضعیت موجود و شناسایی نقاط ضعف است. هدف از مطالعه حاضر ارزشیابی گروه های آموزشی بر اساس استانداردهای آموزش بالینی در راستای طرح تحول آموزش و بسته اعتباربخشی, در بیمارستان آموزشی شهید بهشتی کاشان بود.روش ها: این مطالعه مقطعی در بیمارستان آموزشی شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سال 95 بر روی 210 کارآموز و کارورز انجام گرفت. نمونه گیری به روش سرشماری و ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته مبتنی بر استانداردهای آموزش بالینی تدوین شده توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی بود. نظرات کارآموزان و کارورزان در مورد انطباق برنامه های آموزشی راند, گراند راند وگزارش صبحگاهی گروه های آموزشی کودکان, داخلی, جراحی عمومی, قلب, عفونی, مغز و اعصاب و جراحی اختصاصی با استانداردهای آموزش بالینی بررسی شد.نتایج: بیش ترین میزان مطلوبیت راند از دیدگاه کارآموزان مربوط به گروه عفونی (77.3%) و قلب (66.7%) و از دیدگاه کارورزان گروه عفونی (60%) و مغز و اعصاب (40%) بود. بیش ترین میزان مطلوبیت گراند راند با توجه به دیدگاه کارآموزان و کارورزان مربوط به گروه عفونی (به ترتیب 86.7% و 80%) بود. هم چنین بیش ترین میزان مطلوبیت گزارش صبحگاهی با توجه به دیدگاه کارآموزان و کارورزان مربوط به گروه عفونی (به ترتیب 46.7% و 80%) بود.نتیجه گیری: با توجه به وضعیت نیمه مطلوب برنامه های آموزشی اکثر گروه ها باید با برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه آموزش بالینی, اعضای هیات علمی را با موضوعات جدید آموزش پزشکی و استانداردهای آموزش بالینی آشنا نموده وآنها را به رعایت این استانداردها ترغیب نمود. هم چنین گروه ها باید با رفع نقاط ضعف برای رسیدن به وضعیت مطلوب تلاش کنند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

وکیلی، زریچهر، مومن هروی، منصوره، مروجی، سیدعلیرضا، عبدی، فهیمه، و یاوری، مریم. (1396). بسته اعتباربخشی موسسات: ارزشیابی گروه های آموزشی بیمارستان آموزشی شهید بهشتی کاشان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 17(ویژه نامه بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی)، 43-53. SID. https://sid.ir/paper/59524/fa

Vancouver: کپی

وکیلی زریچهر، مومن هروی منصوره، مروجی سیدعلیرضا، عبدی فهیمه، یاوری مریم. بسته اعتباربخشی موسسات: ارزشیابی گروه های آموزشی بیمارستان آموزشی شهید بهشتی کاشان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1396؛17(ویژه نامه بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی):43-53. Available from: https://sid.ir/paper/59524/fa

IEEE: کپی

زریچهر وکیلی، منصوره مومن هروی، سیدعلیرضا مروجی، فهیمه عبدی، و مریم یاوری، “بسته اعتباربخشی موسسات: ارزشیابی گروه های آموزشی بیمارستان آموزشی شهید بهشتی کاشان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 17، no. ویژه نامه بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، pp. 43–53، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59524/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button