مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,487
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

874
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر خوش بینی و بدبینی مدیران بر مدیریت سود

صفحات

 صفحه شروع 157 | صفحه پایان 180

چکیده

 هدف: پیش بینی سود توسط مدیریت یکی از ابزارهای تعامل مدیران با بازار محسوب می شود که ارایه آن به شرکت ها این فرصت را خواهد داد تا رفتار بازار را تحت تاثیر قرار دهند. هدف این پژوهش, بررسی تاثیر خوش بینی و بدبینی مدیران بر مدیریت سود است. روش: این پژوهش از نوع توصیفی, همبستگی و پس رویدادی است. بدین منظور, تعداد 155 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های 1385 تا 1396 مورد مطالعه قرار گرفت. برای بررسی روابط بین متغیرها نیز از رگرسیون چندمتغیره استفاده گردید. یافته ها: نتایج پژوهش بیانگر آن است که مدیران خوش بین تمایل به مدیریت سود از طریق اقلام درآمدی و اقلام تعهدی را دارند. نتیجه گیری: خوش بینی بیش ازحد مدیریت منجر به پیش بینی های خوش بینانه تر می شود و با توجه به این که پیش بینی های مدیران به عنوان یک معیاری از تصمیم گیری ذینفعان است؛ بنابراین, مدیران بیش ازحد خوش بین انگیزه های بیشتری را برای مدیریت سود دارند. مدیران خوش بین همواره سعی بر آن دارند که اطلاعات و اخبار منفی را در پیش بینی های سود, از دید سرمایه گذاران پنهان و آن ها را در داخل شرکت به امید آن که عملکرد ضعیف شان با عملکردهای بهتری در آینده پوشیده خواهد شد, انباشت کنند. در نتیجه, ممکن است در راستای تشدید مشکلات نمایندگی اقداماتی را انجام دهند. دانش افزایی: با توجه به این که پژوهش حاضر برای نخستین بار در ایران تمایل مدیران خوش بین و بدبین بر مدیریت سود را به طور مشخص بررسی کرده است, انتظار بر این است که یافته های پژوهش علاوه بر توسعه ادبیات و نظریه های مربوط به آن, بر تصمیمات مدیران و سرمایه گذاران نیز تاثیر مطلوبی داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضازاده، حامد، پاک مرام، عسگر، بحری ثالث، جمال، و عبدی، رسول. (1399). تاثیر خوش بینی و بدبینی مدیران بر مدیریت سود. دانش حسابداری مالی، 7(1 (پیاپی 24) )، 157-180. SID. https://sid.ir/paper/359813/fa

    Vancouver: کپی

    رضازاده حامد، پاک مرام عسگر، بحری ثالث جمال، عبدی رسول. تاثیر خوش بینی و بدبینی مدیران بر مدیریت سود. دانش حسابداری مالی[Internet]. 1399؛7(1 (پیاپی 24) ):157-180. Available from: https://sid.ir/paper/359813/fa

    IEEE: کپی

    حامد رضازاده، عسگر پاک مرام، جمال بحری ثالث، و رسول عبدی، “تاثیر خوش بینی و بدبینی مدیران بر مدیریت سود،” دانش حسابداری مالی، vol. 7، no. 1 (پیاپی 24) ، pp. 157–180، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/359813/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button