مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

766
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

654
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدیریت سود به منزله ی موضوعی اخلاقی (با توجه به نظریه ی استدلال اخلاقی کلبرگ)

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 136

چکیده

 اهمیت دستاوردهای نظریه ی کلبرگ (Kohlberg) در مدیریت سود هنگامی آشکار می شود که با سؤالاتی درباره ی چگونگی رفتار افراد ارتباط پیدا می کند. این نظریه را می توان یک تحلیل توصیفی دانست که تلاش می کند پیشرفت اخلاقی افراد را توصیف کند. یکپارچه سازی اصول اخلاقی توصیفی و هنجاری به نوبه ی خود باعث می شود برای بررسی استدلال اخلاقی مدیر از روشی مفیدتر استفاده شود. هدف پژوهش حاضر این است که اخلاق را در مدیریت سود در جامعه ی دانشگاهی با توجه به نظریه ی کلبرگ معرفی و تبیین کند. از این رو, کوشیده ایم با تحلیل این نظریه, بینشی درباره ی مفاهیم کلیدی مسئله اخلاق در مدیریت سود ارائه کنیم. روش تحقیق حاضر, توصیفی و رویکرد آن, نظری است. این پژوهش به دنبال ارتباط نظریه ی استدلال اخلاقی کلبرگ به منزله ی رویکردی در فرآیند بررسی پیشینه و استدلال های نهفته در اخلاق مدیر در مدیریت سود است. این نظریه توضیح می دهد که افراد چگونه احساس درست یا غلط بودن را تعیین و توجیه می کنند. به طور کلی, نتایج پژوهش در راستای بینش های مفهومی درباره ی اخلاق در مدیریت سود است و ارتباط اخلاق مدیران در مدیریت سود را با مدل استدلال اخلاقی کلبرگ مطرح می کند. بر این اساس, می توان از دیدگاه نظری, مفاهیم بیشتری را درباره ی استدلال اخلاقی در موضوع مدیریت سود بررسی و تحلیل کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدپور، جعفر، و نخعی، حبیب اله. (1399). مدیریت سود به منزله ی موضوعی اخلاقی (با توجه به نظریه ی استدلال اخلاقی کلبرگ). مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)، 10(38 (پیاپی 60) )، 113-136. SID. https://sid.ir/paper/359895/fa

    Vancouver: کپی

    احمدپور جعفر، نخعی حبیب اله. مدیریت سود به منزله ی موضوعی اخلاقی (با توجه به نظریه ی استدلال اخلاقی کلبرگ). مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)[Internet]. 1399؛10(38 (پیاپی 60) ):113-136. Available from: https://sid.ir/paper/359895/fa

    IEEE: کپی

    جعفر احمدپور، و حبیب اله نخعی، “مدیریت سود به منزله ی موضوعی اخلاقی (با توجه به نظریه ی استدلال اخلاقی کلبرگ)،” مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)، vol. 10، no. 38 (پیاپی 60) ، pp. 113–136، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/359895/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button