مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

543
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

214
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و مقایسه سطح استدلال اخلاقی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی آجا با پرستاران شاغل در یکی از بیمارستان های منتخب وابسته

صفحات

 صفحه شروع 46 | صفحه پایان 52

چکیده

 مقدمه: پرستاران در حرفه خود با چالشهای اخلاقی متعددی مواجه میشوند, رشد تجارب اخلاقی در کنار دانش تئوری و مهارتهای بالینی ضرورتی انکارناپذیر است. هدف: هدف از این مطالعه, بررسی و مقایسه سطح استدلال اخلاقی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آجا با پرستاران شاغل در یکی از بیمارستانهای منتخب وابسته به آن است. مواد و روشها: این مطالعه توصیفی-مقایسهای بر روی 85 دانشجوی پرستاری و 78 پرستار شاغل انجام گرفت که به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه (NDT) Nursing Dilemma Test که مشتمل بر 6 سناریو است, استفاده شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار آماری SPSS, آمار توصیفی و آمار استنباطی انجام گرفت. یافتهها: میانگین نمره استدلال اخلاقی دانشجویان پرستاری 2/2± 45/18 و پرستاران 3/1± 42/91 بود. نتایج آزمون تی با نمونههای مستقل حاکی از آن است که نمرات استدلال اخلاقی دانشجویان پرستاری به طور معنیداری بیشتر از نمرات استدلال اخلاقی پرستاران شاغل میباشد (0/03=P). بحث و نتیجهگیری: اقدام در خصوص آموزش مسائل اخلاقی و بهسازی محیطهای بالینی برای ارتقاء بیشتر توانایی استدلال اخلاقی پرستاران, امری ضروری است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بدری گرگری، رحیم، محمودی، فیروز، سلطانی، نادیا، و لاری پور، رضا. (1399). بررسی و مقایسه سطح استدلال اخلاقی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی آجا با پرستاران شاغل در یکی از بیمارستان های منتخب وابسته. علوم مراقبتی نظامی، 7(1 (مسلسل 23) )، 46-52. SID. https://sid.ir/paper/258762/fa

Vancouver: کپی

بدری گرگری رحیم، محمودی فیروز، سلطانی نادیا، لاری پور رضا. بررسی و مقایسه سطح استدلال اخلاقی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی آجا با پرستاران شاغل در یکی از بیمارستان های منتخب وابسته. علوم مراقبتی نظامی[Internet]. 1399؛7(1 (مسلسل 23) ):46-52. Available from: https://sid.ir/paper/258762/fa

IEEE: کپی

رحیم بدری گرگری، فیروز محمودی، نادیا سلطانی، و رضا لاری پور، “بررسی و مقایسه سطح استدلال اخلاقی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی آجا با پرستاران شاغل در یکی از بیمارستان های منتخب وابسته،” علوم مراقبتی نظامی، vol. 7، no. 1 (مسلسل 23) ، pp. 46–52، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258762/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button