مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

376
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

585
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی مدیریتی مناسب به منظور آموزش فرهنگ سازمانی در دبیرستان های دوره دوم متوسطه غرب کشور

صفحات

 صفحه شروع 28 | صفحه پایان 39

چکیده

 هدف این تحقیق طراحی الگوی مدیریتی مناسب براساس شناسایی مولفه ها و روابط فرهنگ سازمانی در دبیرستان های متوسطه دوم غرب کشور (استان های ایلام, کردستان و کرمانشاه) بود. این تحقیق از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی و برحسب نوع گردآوری داده توصیفی-پیمایشی بود. روش تحقیق ترکیبی (کمی-کیفی) بود. جامعه آماری آن تمام کارکنان دبیرستان های متوسطه دوم استان های ایلام, کردستان و کرمانشاه به تعداد 9829 نفر بودند که براساس جدول مورگان تعداد 373 به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای به عنوان حجم نمونه انتخاب گردیدند. در مرحله اول با استفاده از شیوه کیفی و اکتشافی و مصاحبه با 35 نفر از معاونین آموزشی, کارشناسان و سرگروه های مدیران, مولفه ها شناسایی شده و از طریق کدگذاری باز و محوری مولفه ها و ابعاد و شاخص های آن ها سازماندهی گردیدند. پس از تایید توسط اساتید حوزه مدیریت داده ها با استفاده از ابزار های کمی, یک پرسشنامه محقق ساخته برای شناسایی مولفه ها و از پرسشنامه استاندارد فرهنگ سازمانی دنیسون جمع آوری گردید. نتایج این تحقیق نشان می دهد که مولفه های شناسایی شده برای الگوی مدیریتی مناسب شامل ویژگی های شخصیتی و اخلاقی مدیر, توانمندی حرفه ای و تخصصی مدیر, جلب مشارکت ذینفعان, توجه به ارتقاء برنامه های دانش آموزان, انتخاب و بهره مند از دبیران و کارکنان متخصص, توجه به امورات تربیتی و سلامت, توانمندی و برنامه ریزی فعالیت های اداری و مالی می باشند. همچنین بین ابعاد و مولفه های داخلی فرهنگ سازمانی و مولفه های شناسایی شده الگوی مدیریتی رابطه معنی دار وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    داودیان، بهزاد، ملکیان، فرامرز، کرم افروز، جواد، و کاویانی، الهام. (1399). الگوی مدیریتی مناسب به منظور آموزش فرهنگ سازمانی در دبیرستان های دوره دوم متوسطه غرب کشور. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 11(ویژه نامه )، 28-39. SID. https://sid.ir/paper/360384/fa

    Vancouver: کپی

    داودیان بهزاد، ملکیان فرامرز، کرم افروز جواد، کاویانی الهام. الگوی مدیریتی مناسب به منظور آموزش فرهنگ سازمانی در دبیرستان های دوره دوم متوسطه غرب کشور. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1399؛11(ویژه نامه ):28-39. Available from: https://sid.ir/paper/360384/fa

    IEEE: کپی

    بهزاد داودیان، فرامرز ملکیان، جواد کرم افروز، و الهام کاویانی، “الگوی مدیریتی مناسب به منظور آموزش فرهنگ سازمانی در دبیرستان های دوره دوم متوسطه غرب کشور،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 11، no. ویژه نامه ، pp. 28–39، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/360384/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button