مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

549
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

670
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش جو آموزشی خلاق بر گرایش به تفکر انتقادی در بین دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهر قاین

صفحات

 صفحه شروع 106 | صفحه پایان 118

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش جو آموزشی خلاق بر گرایش به تفکر انتقادی در بین دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهر قاین انجام گرفت. این مطالعه توصیفی و از نوع همبستگی می باشد که جامعه آماری شامل تمامی دانشجویان مشغول به تحصیل در سال تحصیلی 95-1394 دانشکده پرستاری و مامایی قاین به تعداد 300 نفر بود. حجم کل نمونه بر اساس روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای با استفاده از جدول گرجسی مورگان, 169 نفر تعیین شد. به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه استاندارد گرایش به تفکر انتقادی ریتکس و پرسشنامه استاندارد سنجش جو خلاق اکوال استفاده شد. برای تحلیل آماری از آزمون های تی مستقل, تحلیل واریانس, ضریب رگرسیون و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد که بین مولفه های جو آموزشی خلاق و گرایش به تفکر انتقادی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و همچنین مولفه های جو آموزشی خلاق قادر به پیش بینی تفکر انتقادی دانشجویان می باشند. همچنین نتایج نشان داد بین گرایش به تفکر انتقادی دانشجویان دختر و پسر تفاوت آماری معنی داری وجود ندارد. آموزش معلمان و اساتید برای تدریس با رویکرد های خلاق آموزشی ضروری به نظر می رسد, چون معلمان و اساتید در رشد تفکر انتقادی دانش آموزان و دانشجویان نقش اساسی دارند. پیشنهاد می شود برنامه ریزان آموزشی, جو خلاقانه را در محیط های آموزشی مورد توجه قرار دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    لطفی، ابوالقاسم، رضوانی، ابوالقاسم، و عجم، علی اکبر. (1399). بررسی نقش جو آموزشی خلاق بر گرایش به تفکر انتقادی در بین دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهر قاین. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 11(2 )، 106-118. SID. https://sid.ir/paper/361392/fa

    Vancouver: کپی

    لطفی ابوالقاسم، رضوانی ابوالقاسم، عجم علی اکبر. بررسی نقش جو آموزشی خلاق بر گرایش به تفکر انتقادی در بین دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهر قاین. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1399؛11(2 ):106-118. Available from: https://sid.ir/paper/361392/fa

    IEEE: کپی

    ابوالقاسم لطفی، ابوالقاسم رضوانی، و علی اکبر عجم، “بررسی نقش جو آموزشی خلاق بر گرایش به تفکر انتقادی در بین دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهر قاین،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 11، no. 2 ، pp. 106–118، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/361392/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button