مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,805
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

726
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

گزارش اولین ارزیابی درونی جهت ارتقای کیفیت آموزش در گروه آموزشی میکروب شناسی، انگل شناسی و ایمنی شناسی دانشگاه علوم پزشکی سمنان

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 144

چکیده

 سابقه و هدف:با توجه به نقش مهم ارزیابی بر کیفیت آموزش, هدف این مطالعه ارزیابی درونی گروه آموزشی میکروب شناسی, انگل شناسی و ایمنی شناسی دانشگاه علوم پزشکی سمنان بوده که به منظور ارتقا کیفیت آموزشی در بخش­های مختلف گروه می­باشد.مواد و روش­ها:این مطالعه در سال 1379در گروه میکروب شناسی, انگل شناسی و ایمنی شناسی دانشگاه علوم پزشکی سمنان انجام شد.با استفاده از الگوی اعتبار بخشی و الگوی تسهیل تصمیم گیری (CIPP) عوامل مورد ارزیابی, شناسایی و ویژگی­های وضعیت مطلوب و نشانگرهای آن تدوین گردید و در تعدادی از پرسشنامه­ها با ارزیابی,مقیاس 5رتبه­ای (عالی, خوب, متوسط, ضعیف و خیلی ضعیف)و در تعدادی نیز وضعیت مطلوب و غیرمطلوب با مقیاس 2رتبه­ای بلی و خیر سنجیده شده است. ارزیابی در زمینه­های اهداف آموزشی و فرایند تدریس, اهداف پژوهشی, تجهیزات و فضای آموزشی و پژوهشی گروه و جایگاه سازمانی و تشکیلاتی گروه انجام گرفت. برای جمع­آوری اطلاعات از 19 پرسشنامه با مجموع 341 ملاک استفاده شد و امتیاز ارزیابی از میانگین امتیازها محاسبه و بر اساس طبقه بندی گورمن تجزیه و تحلیل شد.یافته­ها: در این ارزیابی, فرایند آموزش با امتیاز 4.17 در رده قوی, اهداف آموزش با امتیاز 3.25 در مرتبه بیش از رضایت بخش, اهداف پژوهشی با امتیاز 2.96 در مرتبه رضایت بخش, جایگاه تشکیلاتی و سازمانی گروه با امتیاز 3.71 در مرتبه خوب, نیروی انسانی و خدمات پشتیبانی با امتیاز 2 در مرتبه غیر رضایت بخشی, فضای آموزش و پژوهشی با امتیاز 3 در مرتبه رضایت بخش و تجهیزات و لوازم آموزشی – پژوهشی با امتیاز 3.37 در مرتبه بیشت از رضایت بخش طبقه بندی شد.نتیجه­گیری:این ارزیابی مشخص کننده امتیاز کلی 3.37 در تمام زمینه­ها برای گروه میکروب شناسی, انگل شناسی و ایمنی شناسی می­باشد که بر اساس رده بندی گورمن, گروه در رتبه ( بیش از رضایت بخش) قرار می­گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پازوکی، رامین، و صدیقی مقدم، بیژن. (1381). گزارش اولین ارزیابی درونی جهت ارتقای کیفیت آموزش در گروه آموزشی میکروب شناسی, انگل شناسی و ایمنی شناسی دانشگاه علوم پزشکی سمنان. کومش، 3(4-3)، 137-144. SID. https://sid.ir/paper/361938/fa

    Vancouver: کپی

    پازوکی رامین، صدیقی مقدم بیژن. گزارش اولین ارزیابی درونی جهت ارتقای کیفیت آموزش در گروه آموزشی میکروب شناسی, انگل شناسی و ایمنی شناسی دانشگاه علوم پزشکی سمنان. کومش[Internet]. 1381؛3(4-3):137-144. Available from: https://sid.ir/paper/361938/fa

    IEEE: کپی

    رامین پازوکی، و بیژن صدیقی مقدم، “گزارش اولین ارزیابی درونی جهت ارتقای کیفیت آموزش در گروه آموزشی میکروب شناسی, انگل شناسی و ایمنی شناسی دانشگاه علوم پزشکی سمنان،” کومش، vol. 3، no. 4-3، pp. 137–144، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/361938/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button