Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,511
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

989
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی زمان انتظار مراجعین به درمانگاه های تخصصی مجتمع درمانگاهی شهید داستانی بیمارستان دکتر شریعتی تهران با استفاده از الگوی شش سیگما

صفحات

 صفحه شروع 52 | صفحه پایان 61

چکیده

 زمینه و هدف: از آنجا که زمان انتظار یکی از عوامل موثر در رضایت بیماران از کیفیت خدمات ارایه شده می باشد, مطالعه حاضر به منظور بررسی زمان انتظار مراجعین به درمانگاه های تخصصی مجتمع درمانگاهی شهید داستانی, مرکز آموزشی, پژوهشی و درمانی دکتر شریعتی تهران انجام پذیرفته است.روش بررسی: این پژوهش از نظر هدف کاربردی بوده و با بهره مندی از الگوی شش سیگما در چهار مرحله و با روش های کمی و کیفی انجام شده است. جامعه این پژوهش را کلیه مراجعین به درمانگاه های تخصصی مجتمع درمانگاهی شهید داستانی بیمارستان شریعتی که بیش از 100 مراجعه کننده در ماه داشتند, در بازه زمانی یک هفته کاری تشکیل دادند. حجم نمونه, 266 نفر معادل 10 درصد از مجموع مراجعین یک هفته درمانگاه های تحت مطالعه انتخاب گردید. ابزارهای گردآوری داده ها, ساعت کورنومتردار, فرم ثبت زمان های اندازه گیری شده و چک لیست بوده است. پس از جمع آوری داده ها از حوزه واقعیت, بوسیله نرم افزار (SPSS) مورد تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: میانگین زمان انتظار مراجعین به مجتمع درمانگاهی در روز ویزیت 121 دقیقه با انحراف معیار 33.73 مشخص گردید. مهمترین فرایندها از زمان ورود مراجعین به درمانگاه تا خروج آنها از اتاق پزشک, فرایندهای جامع گردش کار, گردش کلی کار, نوبت دهی, پذیرش, صندوق, مدارک پزشکی, نوبت دهی قبلی, استرداد وجه و تخفیف هزینه ها, رسیدگی به شکایات شناسایی شدند.بحث و نتیجه گیری: تعداد زیاد بیماران به صورت همزمان, عدم حضور به موقع پزشکان, کمبود تعداد پزشکان, به عنوان سه عامل اول طولانی شدن زمان انتظار مراجعین از منظر دریافت کنندگان و ارایه کنندگان خدمات درمانی بودند. در این مجموعه دو شیفته کردن درمانگاه, تامین نیروی انسانی مناسب, اصلاح هندسی فضاهای فیزیکی از جمله پیشنهادات ارایه شده جهت کاهش زمان انتظار مراجعین می باشند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نصیری پور، امیراشکان، جهانگیری، کتایون، و آقامحمدی، سعیده. (1389). بررسی زمان انتظار مراجعین به درمانگاه های تخصصی مجتمع درمانگاهی شهید داستانی بیمارستان دکتر شریعتی تهران با استفاده از الگوی شش سیگما. پیاورد سلامت، 4(3)، 52-61. SID. https://sid.ir/paper/362057/fa

Vancouver: کپی

نصیری پور امیراشکان، جهانگیری کتایون، آقامحمدی سعیده. بررسی زمان انتظار مراجعین به درمانگاه های تخصصی مجتمع درمانگاهی شهید داستانی بیمارستان دکتر شریعتی تهران با استفاده از الگوی شش سیگما. پیاورد سلامت[Internet]. 1389؛4(3):52-61. Available from: https://sid.ir/paper/362057/fa

IEEE: کپی

امیراشکان نصیری پور، کتایون جهانگیری، و سعیده آقامحمدی، “بررسی زمان انتظار مراجعین به درمانگاه های تخصصی مجتمع درمانگاهی شهید داستانی بیمارستان دکتر شریعتی تهران با استفاده از الگوی شش سیگما،” پیاورد سلامت، vol. 4، no. 3، pp. 52–61، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/362057/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا