مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

448
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

512
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه تطبیقی عوامل شهرت فیلم 12 سال بردگی در رسانه های ایران و آمریکا

صفحات

 صفحه شروع 191 | صفحه پایان 204

چکیده

 مطالعه حاضر, با بهره جستن از جامعه شناسی ادبیات و مطالعات فرهنگی, به تحلیل تاثیر ترویج و تبلیغ رسانه های جمعی برای به شهرت رساندن برخی از آثار هنری می پردازد. رسانه های جمعی تلاش می کنند که «اعتبار» آفرینش های هنری را توجیه کرده و باعث «شهرت» آن ها نزد عوام و خواص شوند که این دو مهم در فیلم 12 سال بردگی (2013) به کارگردانی استیو مک کوین مورد مطالعه قرار گرفته اند. علی رغم تفاوت های بنیادی در گفتمان رسانه های ایران و ایالات متحده آمریکا, این فیلم مورد توجه هر دو طرف قرار گرفته است. پرسشی که این مقاله به آن پاسخ می دهد این است که چه عواملی باعث شهرت این فیلم شده اند؟ یافته ها نشان می دهند که جوایزی که فیلم به خود اختصاص داده, زمان پخش و انتخاب بازیگر همه بخشی از روند ساخت و ایجاد برچسب «شهرت» می باشند. با تحلیل سازوکارهای رسانه در تبلیغ گفتمان غالب و ایدئولوژی نهفته در فیلم, نتیجه حاصله نشان می دهد که گفتمان ها به جای نشان دادن واقعیت, آن را برمی سازند و سعی دارند دیدگاه مخاطب نسبت به پدیده های اطراف را شکل دهند. به لحاظ نظری, پژوهش حاضر از نظریه های نیل کمبل و توبی میلر پیرامون مطالعات فرهنگی و از نظریه های لوسین گلدمن در رابطه با جامعه شناسی ادبیات استفاده می کند تا به تحلیل مفهوم «شهرت» و «اعتبار» هنری بپردازد. پژوهش حاصل از نوع کتابخانه ای و کیفی است. از منابع اطلاعاتی شامل کتب و سایت های خبری و تحلیلی رسانه های ایران و آمریکا برای ارائه تحلیلی جامع استفاده شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قندهاریون، عذرا، و یزدانجو، مرتضی. (1394). مطالعه تطبیقی عوامل شهرت فیلم 12 سال بردگی در رسانه های ایران و آمریکا. جهانی رسانه، 10(2 )، 191-204. SID. https://sid.ir/paper/362139/fa

    Vancouver: کپی

    قندهاریون عذرا، یزدانجو مرتضی. مطالعه تطبیقی عوامل شهرت فیلم 12 سال بردگی در رسانه های ایران و آمریکا. جهانی رسانه[Internet]. 1394؛10(2 ):191-204. Available from: https://sid.ir/paper/362139/fa

    IEEE: کپی

    عذرا قندهاریون، و مرتضی یزدانجو، “مطالعه تطبیقی عوامل شهرت فیلم 12 سال بردگی در رسانه های ایران و آمریکا،” جهانی رسانه، vol. 10، no. 2 ، pp. 191–204، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/362139/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button