Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

732
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

515
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رضایت مندی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از برنامه ادغام دوره فیزیوپاتولوژی

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 37

چکیده

 زمینه و هدف: ادغام در آموزش پزشکی به عنوان یکی از موضوعات جدید در برنامه ریزی آموزشی دانشگاه های علوم پزشگی مطرح گردیده است. با توجه به اهمیت ادغام دروس فیزیوپاتولوژی در ارتقای آموزش پزشکی عمومی, این مطالعه به منظور سنجش رضایت دانشجویان پزشکی ورودی 1385 در مقطع فیزیوپاتولوژی از برنامه ادغام دوره با تاکید بر فرصت دستیابی به اهداف آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال 1388 انجام شد.روش: این مطالعه توصیفی مقطعی بر روی همه دانشجویان ورودی 1385 در مقطع فیزیوپاتولوژی انجام شد. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته سیزده گزینه ای دارای طیف لیکرت (از خیلی زیاد تا خیلی کم) که روایی محتوایی آن مورد تایید صاحب نظران آموزشی قرار گرفت استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل آماری از نرم افزارSPSS  نگارش 16 و آزمون فرید من استفاده شد.یافته ها: از 64 نفر دانشجوی دوره فیزیوپاتولوژی 60 درصد دختر و 40 درصد پسر بودند. میانگین نمرات رضایت مندی (از 65-13 نمره) به ترتیب نسبت به ادغام در دوره کلیه (46.4±12.0), گوارش (45.2±9.1), غدد (44.3±11.5) و خون (44.1±13.0) تفاوت معنی داری را نشان نداد (P=0.605).نتیجه گیری: نتایج به طور کلی نشان داد که دانشجویان در خصوص ادغام دوره فیزیوپاتولوژی در چهار کورس (کلیه, گوارش, غدد و خون) از رضایت یکسان و بالایی برخوردار بودند. به دلیل مزایای ادغام از جمله بالا بردن انگیزه دانشجویان در یادگیری دروس, ارتقای سطح آموزشی از سطح به خاطر سپاری تا کاربردی شدن, افزایش ارتباط و همکاری دانشجو و استاد و منطقی شدن روند منابع آموزشی, به نظر می رسد ادامه روند ادغام در سایر دوره ها که تاکنون ادغام را شروع ننموده اند نیز مناسب باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جلیلیان، ناهید، جلیلیان، نسرین، رضایی، منصور، و ده حقی، علی اکبر. (1). بررسی رضایت مندی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از برنامه ادغام دوره فیزیوپاتولوژی. مجازی، 1(1)، 33-37. SID. https://sid.ir/paper/363035/fa

    Vancouver: کپی

    جلیلیان ناهید، جلیلیان نسرین، رضایی منصور، ده حقی علی اکبر. بررسی رضایت مندی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از برنامه ادغام دوره فیزیوپاتولوژی. مجازی[Internet]. 1؛1(1):33-37. Available from: https://sid.ir/paper/363035/fa

    IEEE: کپی

    ناهید جلیلیان، نسرین جلیلیان، منصور رضایی، و علی اکبر ده حقی، “بررسی رضایت مندی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از برنامه ادغام دوره فیزیوپاتولوژی،” مجازی، vol. 1، no. 1، pp. 33–37، 1، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/363035/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا