مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

521
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

687
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل روابط ساختاری اجتماع یادگیری حرفه ای و تعهد معلمان با نقش میانجی کارآمدی جمعی

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 113

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی نقش میانجی کارآمدی جمعی در رابطه بین اجتماع یادگیری حرفه ای و تعهد معلمان انجام شد. برای این منظور, یک نمونه 323 نفری از معلمان مقطع ابتدایی شهرستان جیرفت با روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شد. با استفاده از پرسشنامه اجتماع یادگیری حرفه ای مدرسه لی و همکاران (2011), مقیاس کارآمدی جمعی معلمان چانن-موران و بار (2004) و مقیاس تعهد معلمان پارک (2005), داده های مورد نیاز در خصوص متغیرهای پژوهش گردآوری شدند. پایایی پرسشنامه ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ و روایی سازه آنها از طریق تحلیل عاملی تاییدی تایید شد. آزمون فرضیه ها با کاربرد مدل یابی معادلات ساختاری انجام شد. یافته ها نشان داد که اجتماع یادگیری حرفه ای هم بر کارآمدی جمعی و هم بر تعهد معلمان اثر مثبت دارد و اثر کارآمدی جمعی بر تعهد معلمان نیز مثبت بود. بررسی اثر غیر مستفیم اجتماع یادگیری حرفه ای بر تعهد معلمان نشان داد که کارآمدی جمعی در رابطه بین اجتماع یادگیری حرفه ای و تعهد معلمان نقش میانجی دارد. سرانجام, نتیجه گیری شد که مدیران مدارس جهت افزایش تعهد معلمان باید زمینه بهبود کارآمدی جمعی آنان را فراهم سازند که ایجاد شرایط سازمانی مناسب از جمله اجتماع های یادگیری حرفه ای در این خصوص نقش تعیین کننده ای ایفا می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مطهری نژاد، حسین، و جوزا، هاجر. (1399). تحلیل روابط ساختاری اجتماع یادگیری حرفه ای و تعهد معلمان با نقش میانجی کارآمدی جمعی. مدیریت بر آموزش سازمان ها، 9(1 )، 91-113. SID. https://sid.ir/paper/363054/fa

    Vancouver: کپی

    مطهری نژاد حسین، جوزا هاجر. تحلیل روابط ساختاری اجتماع یادگیری حرفه ای و تعهد معلمان با نقش میانجی کارآمدی جمعی. مدیریت بر آموزش سازمان ها[Internet]. 1399؛9(1 ):91-113. Available from: https://sid.ir/paper/363054/fa

    IEEE: کپی

    حسین مطهری نژاد، و هاجر جوزا، “تحلیل روابط ساختاری اجتماع یادگیری حرفه ای و تعهد معلمان با نقش میانجی کارآمدی جمعی،” مدیریت بر آموزش سازمان ها، vol. 9، no. 1 ، pp. 91–113، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/363054/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button