مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

492
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

531
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آزمون مدل مفهومی ارتباط علی ویژگی های شخصیتی با قصد مصرف تماشاگران ورزشی لیگ برتر فوتبال در ایران

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 103

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, آزمون مدل مفهومی ارتباط علی بین ویژگی های شخصیتی با قصد مصرف تماشاگران ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران است. 390 نفر از تماشاگران بازی های سه تیم استقلال تهران, پیروزی تهران و تراکتورسازی تبریز به صورت تصادفی طبقه ای پرسشنامه ویژگی های شخصیتی کاستا و مک کری (1992) و قصد مصرف تماشاگران جماعت (1394) را به صورت داوطلبانه تکمیل کردند. یافته ها نشان داد که بین ویژگی شخصیتی روان نژندی با قصد مصرف تماشاگران لیگ برتر فوتبال (89/0 = P, 14/0= t) و ویژگی شخصیتی توافق پذیری با قصد مصرف تماشاگران لیگ برتر فوتبال ایران رابطه علی معناداری وجود ندارد (86/0 = P, 17/0= t)؛ بین ویژگی شخصیتی برون گرایی با قصد مصرف تماشاگران لیگ برتر فوتبال ایران رابطه علی مثبت معناداری وجود دارد (001/0 = P, 74/4= t)؛ بین ویژگی شخصیتی اشتیاق به تجارب تازه با قصد مصرف تماشاگران لیگ برتر فوتبال ایران رابطه علی منفی معناداری وجود دارد (002/0 = P, 14/3-= t)؛ بین ویژگی شخصیتی وظیفه شناسی با قصد مصرف تماشاگران لیگ برتر فوتبال ایران رابطه علی منفی معنا داری وجود دارد (001/0 = P, 44/3-= t).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدپوریقینی، حبیب، تجاری، فرشاد، و اصلان خانی، محمدعلی. (1399). آزمون مدل مفهومی ارتباط علی ویژگی های شخصیتی با قصد مصرف تماشاگران ورزشی لیگ برتر فوتبال در ایران. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، 12(2 )، 91-103. SID. https://sid.ir/paper/363177/fa

    Vancouver: کپی

    محمدپوریقینی حبیب، تجاری فرشاد، اصلان خانی محمدعلی. آزمون مدل مفهومی ارتباط علی ویژگی های شخصیتی با قصد مصرف تماشاگران ورزشی لیگ برتر فوتبال در ایران. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش[Internet]. 1399؛12(2 ):91-103. Available from: https://sid.ir/paper/363177/fa

    IEEE: کپی

    حبیب محمدپوریقینی، فرشاد تجاری، و محمدعلی اصلان خانی، “آزمون مدل مفهومی ارتباط علی ویژگی های شخصیتی با قصد مصرف تماشاگران ورزشی لیگ برتر فوتبال در ایران،” پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، vol. 12، no. 2 ، pp. 91–103، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/363177/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button