مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,134
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

844
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بدتنظیمی هیجانی و شفقت بر خود دانش آموزان خودآسیب رسان

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 26

چکیده

خود آسیب رسانی شامل انواع مختلفی از رفتارهایی است که با هدف های مختلف روان شناختی و بین فردی به شکل های مستقیم و غیر مستقیم انجام می شوند و هرچند ممکن است با یا بدون نیت خودکشی باشند, به لحاظ اجتماعی و فرهنگی مورد قبول اکثریت نیستند. یکی از مولفه های مشترک در خودآسیب رسانی های مستقیم و غیرمستقیم مهارت های تنظیم هیجانی است. هدف پژوهش حاضر مطالعه ی اثر بخشی درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش بر بد تنظیمی هیجانی و شفقت به خود دانش آموزان خود آسیب رسان شهر ساری بود. برای این منظور طی یک پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون, پس آزمون وگروه کنترل 30 دانش آموز دبیرستان شهر ساری به شیوه ی نمونه ی در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه 15 آزمایش و کنترل قرار گرفتند. پروتکل درمانی طی 10 جلسه 90 دقیقه ای در گروه آزمایش اجرا شد. شرکت کنندگان هر دو گروه, در ابتدا و انتهای پژوهش, از نظر نشانه های مشکلات رفتاری, خود-آسیب رسانی, دشواری در تنظیم هیجان و شفقت به خود مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که در سطح معناداری 05/0 درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد منجر به بهبود وضعیت بدتنظیمی هیجانی دانش آموزان خود آسیب رسان هم در مرحله پس آزمون و هم در مرحله پیگیری شده است. همچنین معلوم شد که در درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش منجر به افزایش سطح شفقت به خود دانش آموزان خود آسیب رسان هم در مرحله پس آزمون و هم در مرحله پیگیری شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایزکیان، ساره، میرزاییان، بهرام، و حسینی، سیدحمزه. (1398). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بدتنظیمی هیجانی و شفقت بر خود دانش آموزان خودآسیب رسان. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) )، 14(53 )، 17-26. SID. https://sid.ir/paper/363300/fa

    Vancouver: کپی

    ایزکیان ساره، میرزاییان بهرام، حسینی سیدحمزه. اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بدتنظیمی هیجانی و شفقت بر خود دانش آموزان خودآسیب رسان. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) )[Internet]. 1398؛14(53 ):17-26. Available from: https://sid.ir/paper/363300/fa

    IEEE: کپی

    ساره ایزکیان، بهرام میرزاییان، و سیدحمزه حسینی، “اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بدتنظیمی هیجانی و شفقت بر خود دانش آموزان خودآسیب رسان،” اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) )، vol. 14، no. 53 ، pp. 17–26، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/363300/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button