مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

823
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

570
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) بر افزایش شفقت به خود، و تحمل آشفتگی در دانش آموزان با اختلال اضطراب اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر افزایش «شفقت به خود» و تحمل آشفتگی در دانش آموزان با «اختلال اضطراب اجتماعی» (SAD) در دوره متوسطه دوم انجام شد. این مداخله به جای تمرکز مستقیم بر تغییر رویدادهای روان شناختی, به دنبال تغییر کارکرد این رویدادها و رابطه فرد با آن ها از طریق راهبردهایی مانند پذیرش یا گسلش شناختی است. روش بررسی این مطالعه به صورت نیمه آزمایشی همراه با پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری, دانش آموزان دختر متوسطه در شهر تهران بودند که از بین آن ها 60 نفر انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه 30 نفره آزمایش و کنترل تقسیم شدند. از سه پرسش نامه استاندارد اضطراب اجتماعی, شفقت به خود و تحمل آشفتگی برای سنجش متغیرهای پژوهش استفاده شد. همه مراحل آماری با استفاده از نرم افزار SPSS انجام و داده ها نیز با تحلیل کوواریانس چندمتغیره تحلیل شد. یافته ها یافته ها نشان می دهد که درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر افزایش شفقت به خود کلی (142٫ 19=F و 0٫ 72=η و 0٫ 05>p) و تحمل آشفتگی کلی (325٫ 88=F و 0٫ 86=η و 0٫ 05>p) در دانش آموزان با اختلال اضطراب اجتماعی در دوره متوسطه دوم موثر بوده است. نتیجه گیری بر اساس یافته ها نتیجه می گیریم که از درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (Act) می توان به مثابه رویکردی موثر در افزایش سلامت روانی دانش آموزان استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    روحی، رمینا، سلطانی، امان اله، زین الدینی، زهرا، و رضوی نعمت الهی، ویداسادات. (1397). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) بر افزایش شفقت به خود, و تحمل آشفتگی در دانش آموزان با اختلال اضطراب اجتماعی. مطالعات ناتوانی، 8(- )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/515921/fa

    Vancouver: کپی

    روحی رمینا، سلطانی امان اله، زین الدینی زهرا، رضوی نعمت الهی ویداسادات. اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) بر افزایش شفقت به خود, و تحمل آشفتگی در دانش آموزان با اختلال اضطراب اجتماعی. مطالعات ناتوانی[Internet]. 1397؛8(- ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/515921/fa

    IEEE: کپی

    رمینا روحی، امان اله سلطانی، زهرا زین الدینی، و ویداسادات رضوی نعمت الهی، “اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) بر افزایش شفقت به خود, و تحمل آشفتگی در دانش آموزان با اختلال اضطراب اجتماعی،” مطالعات ناتوانی، vol. 8، no. - ، pp. 0–0، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/515921/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button