مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

450
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

814
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل رهبری عملکرد در وزارت آموزش و پرورش

صفحات

 صفحه شروع 184 | صفحه پایان 199

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, ارائه مدل رهبری عملکرد در وزارت آموزش و پرورش بود. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی– بنیادی؛ از نظر روش جمع­ آوری داده­ ها توصیفی– همبستگی و از نظر نوع داده, آمیخته (کیفی-کمی) از نوع اکتشافی بود. جامعه ی آماری بخش کیفی پژوهش, شامل خبرگان دانشگاهی و صاحبنظران آموزش و پرورش بود که با نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. در بخش کمی, جامعه آماری شامل کلیه مدیران و معاونین وزارت آموزش و پرورش در کل کشور به تعداد 905 نفر جهت برآورد حجم نمونة مورد نیاز در بخش کمی پژوهش از روش محاسبه حجم نمونه در مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد و تعداد 310 نفر به عنوان نمونه به روش نمونه­ گیری خوشه­ ای چند مرحله ای انتخاب شدند. در بخش کیفی از مصاحبه­ های نیمه­ ساختار یافته استفاده شد و در بخش کمی, از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. برای سنجش پایایی مصاحبه ها, از پایایی بازآزمون و روش توافق درون موضوعی استفاده شد. روش تحلیل داده­ ها در بخش کیفی کدگذاری نظری برگرفته از روش نظریه پردازی داده بنیاد بود. در بخش کمّی از روش­ های آمار توصیفی و استنباطی(آزمون­ هایی نظیر همبستگی پیرسون, تحلیل عاملی تأییدی و تحلیل عاملی اکتشافی) استفاده شد. نتایج حاصل از پژوهش نشان دادند که مؤلفه­ های تشکیل دهنده رهبری عملکرد دروزارت آموزش وپرورش شامل مؤلفه­ های برنامه ریزی استراتژیک, مربی گری و ارزشیابی می باشد. همچنین, مؤلفه­ های اثرگذار بر رهبری عملکرد شامل مؤلفه­ های فرهنگ سازمانی, ساختار سازمانی, تغییر پذیری و اخلاق در کار و همچنین مؤلفه­ های اثرپذیر از رهبری عملکرد در وزارت آموزش وپرورش شامل مؤلفه­ های اشتیاق شغلی, بالندگی شغلی و یادگیری سازمانی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسن پور، الهه، ایمانی، محمدنقی، و اولادیان، معصومه. (1399). ارائه مدل رهبری عملکرد در وزارت آموزش و پرورش. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 11(ویژه نامه )، 184-199. SID. https://sid.ir/paper/363847/fa

    Vancouver: کپی

    حسن پور الهه، ایمانی محمدنقی، اولادیان معصومه. ارائه مدل رهبری عملکرد در وزارت آموزش و پرورش. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1399؛11(ویژه نامه ):184-199. Available from: https://sid.ir/paper/363847/fa

    IEEE: کپی

    الهه حسن پور، محمدنقی ایمانی، و معصومه اولادیان، “ارائه مدل رهبری عملکرد در وزارت آموزش و پرورش،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 11، no. ویژه نامه ، pp. 184–199، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/363847/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button