مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

305
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

548
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر سناریوهای محیطی بر عملکرد سیستم پویای بازاریابی: ( مطالعه کارگزاری های بورس و اوراق بهادار)

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 134

چکیده

 بازار بورس به عنوان یکی از مهمترین نهادهای اقتصادی در تخصیص بهینه منابع و تامین مالی صنایع, نقش مهمی را در توسعه اقتصادی ایفا می کند. عملکرد شرکت های کارگزاری بورس اوراق بهادار تنها واسطه هایی هستند که سرمایه های عمومی را به بازار بورس پیوند می دهند و اثر مهمی در جذب سرمایه گذاران و شرکت های حقوقی به بازار سرمایه و رونق هر چه بیشتر این بازار دارند. در این پژوهش تلاش شده تا ابتدا به کمک رویکرد پویایی شناسی سیستم, مدل پویایی از سیستم بازاریابی خدمات مالی در این شرکت ها طراحی شده و رفتار متغیرهای کلیدی سیستم نظیر اثربخشی بازاریابی, رضایت و وفاداری مشتریان شبیه سازی شوند. فرایند مدلسازی و شبیه سازی رفتار متغیرها با استفاده از نرم افزار Vensim DSS صورت گرفته وبرای اعتبار سنجی مدل نیز RMSE محاسبه شده است. سپس, مهمترین و نامطمئن ترین سناریوهای محیطی شناسایی شدند و سناریوهای محیطی بر اساس این عوامل طراحی و عملکرد سیستم تحت شرایط محیطی مختلف آزمون شده است. در نهایت نتیجه آزمون سیاست های مختلف بازاریابی در هر سناریو نشان می دهد مهمترین عامل در بهبود اثربخشیِ تلاش های بازاریابی, کیفیت مدیریت ارتباط با مشتریان است که می تواند اثربخشی را تا 20درصد بهبود داده و به مرز 70درصد برساند. در شرایط رونق بازار بورس ورکود سایر بازارها, سیاست افزایش ضریب نفوذ بازاریابی نظیر رکود فراگیر اقتصادی سیاست افزایش ضریب نفوذ بازاریابی می تواند اثربخشی بازاریابی را بصورت چشمگیری بهبود دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ستوده، فیروزه، محمدی، علی، مصلح شیرازی، علی نقی، و رعنایی کردشولی، حبیب اله. (1398). تاثیر سناریوهای محیطی بر عملکرد سیستم پویای بازاریابی: ( مطالعه کارگزاری های بورس و اوراق بهادار). علوم مدیریت ایران، 14(53 )، 109-134. SID. https://sid.ir/paper/364006/fa

    Vancouver: کپی

    ستوده فیروزه، محمدی علی، مصلح شیرازی علی نقی، رعنایی کردشولی حبیب اله. تاثیر سناریوهای محیطی بر عملکرد سیستم پویای بازاریابی: ( مطالعه کارگزاری های بورس و اوراق بهادار). علوم مدیریت ایران[Internet]. 1398؛14(53 ):109-134. Available from: https://sid.ir/paper/364006/fa

    IEEE: کپی

    فیروزه ستوده، علی محمدی، علی نقی مصلح شیرازی، و حبیب اله رعنایی کردشولی، “تاثیر سناریوهای محیطی بر عملکرد سیستم پویای بازاریابی: ( مطالعه کارگزاری های بورس و اوراق بهادار)،” علوم مدیریت ایران، vol. 14، no. 53 ، pp. 109–134، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/364006/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button