Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,366
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,126
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آمیخته بازاریابی مالی 7P در بورس اوراق بهادار تهران

صفحات

 صفحه شروع 233 | صفحه پایان 283

چکیده

 این پژوهش بر بازاریابی مالی و آمیخته های آن در بورس اوراق بهادار تاکید دارد و در این راستا تلاش می کند مفهوم بازاریابی مالی را دربورس اوراق بهادار روشن نماید. جامعه آماری تحقیق حاضر بورس اوراق بهادار تهران و زمان بررسی سال 1393 است. این مطالعه, مطالعه توصیفی پیمایشی با رویکرد کیفی (اجماع نظرات) است. چرا که این متد روشیبرای بدست آوردن اطلاعاتی درباره دیدگاه ها, باورها, نظرات, رفتارها یا مشخصاتگروهی از اعضای یک جامعهآماری از راهانجام تحقیق است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده توسط تکنیک مصاحبه از بین خبرگان بازار سرمایه پرداخته شده است. نتایج تحقیق حاضر نشان می دهد که جنس بازاریابی مالی در بورس اوراق بهادار با جنس بازاریابی کالاهای واقعی در بازارهای کالا و خدمات متفاوت می باشد. این نوع بازاریابی بیش از آنکه بر آمیخته های بازاریابی سنتی نظیر کالا, قیمت, بسته بندی, تبلیغات و پیشبرد و مکان و زمان عرضه کالا تمرکز نماید, بر اطلاع رسانی تمرکز دارد. در واقع آنچه در بازارهای مالی منجر به اخذ تصمیم می گردد, دسترسی سریع و آسان و جامع به اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن است.این امر نه تنها منجر به تعیین صحیح قیمت سهام و سایر اوراق بهادار توسط فعالان بازار شده به نزدیک شدن قیمت سهام به ارزش ذانی آن کمک می نماید. این مهم به کارایی بازار سرمایه در کشور نیز کمک می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی شریف، سیدجلال، علی پور، مهرداد، و عروجی، مرجان. (1395). آمیخته بازاریابی مالی 7P در بورس اوراق بهادار تهران. کاوش های مدیریت بازرگانی، 8(16 )، 233-283. SID. https://sid.ir/paper/197141/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی شریف سیدجلال، علی پور مهرداد، عروجی مرجان. آمیخته بازاریابی مالی 7P در بورس اوراق بهادار تهران. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1395؛8(16 ):233-283. Available from: https://sid.ir/paper/197141/fa

    IEEE: کپی

    سیدجلال صادقی شریف، مهرداد علی پور، و مرجان عروجی، “آمیخته بازاریابی مالی 7P در بورس اوراق بهادار تهران،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 8، no. 16 ، pp. 233–283، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/197141/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا