مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

361
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روانسجی ابزار ارزیابی محیط آموزش درمانگاهی اکلیم

صفحات

 صفحه شروع 70 | صفحه پایان 84

چکیده

 مقدمه: سنجش محیط یادگیری در بین گروه های مختلف دانشجویان و در مراحل مختلف یادگیری متفاوت است. هدف از این مطالعه طراحی مدل ابزار اکلیم در دانشجویان پزشکی اینترن در ایران بود. روش: این مطالعه به روش مقطعی طراحی شد. شرکت کنندگاه در مطالعه 250 اینترن سال 6و7 پزشکی از دو بیمارستان دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در سال 1397 بودند, که به روش در دسترس انتخاب شده بودند. مدل ابزار اکلیم طراحی شد. روایی سازه ایی ابزار اکلیم با استفاده از آنالیز فاکتورعاملی اکتشافی و آنالیز عاملی تاییدی اندازه گیری شد. در آنالیز عامل اکتشافی از کرایتری کایزر, واریانس تجمعی و نمودار سنگریزه استفاده شد. آنالیز عامل تاییدی شامل همگرایی درونی سازه ها و تمایز آنها تعیین شد. ازضریب همبستگی پیرسون, ضریب همبستگی درون سازه ایی واز آلفای کرونباخ برای تعیین پایایی سازه استفاده شد. نتایج: از 250 اینترن شرکت کننده در پژوهش 110(44. 6%) در درمانگاه داخلی بودند و 186(75. 9%) آنها خانم و 100(40. 8%) آنها بیشتر از 29 سال سن داشتند. درآنالیزعامل تاییدی اکلیم شاخصKMO بیشتر از 0. 8 بود و تست بارتلت معنی دار بود. هشت عامل استخراج شد که 60. 73 % واریانس را پس از چرخشش عامل ها به خود اختصاص دادند. در آنالیز عامل تاییدی دو مدل استخراج شد. ابزار از نظر برازش مدل خوب بود. همسانی درونی ابزار > 0. 8 و ضریب همبستگی درونی آن بین 0. 61-0. 85 و پایایی ابزار> 0. 7 بود. نتیجه گیری: درکل ابزار اکلیم از روایی سازهایی و مدل عالی در محیط درمانگاهی ایران برخوردار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسی سنجدری، زینب، احمدی، سلیمان، مولوی، لیلا، حفیظی، مژگان، و رسولی، سینا. (1399). روانسجی ابزار ارزیابی محیط آموزش درمانگاهی اکلیم. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 13(40 )، 70-84. SID. https://sid.ir/paper/364070/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی سنجدری زینب، احمدی سلیمان، مولوی لیلا، حفیظی مژگان، رسولی سینا. روانسجی ابزار ارزیابی محیط آموزش درمانگاهی اکلیم. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1399؛13(40 ):70-84. Available from: https://sid.ir/paper/364070/fa

    IEEE: کپی

    زینب عباسی سنجدری، سلیمان احمدی، لیلا مولوی، مژگان حفیظی، و سینا رسولی، “روانسجی ابزار ارزیابی محیط آموزش درمانگاهی اکلیم،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 13، no. 40 ، pp. 70–84، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/364070/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button