زمینه و هدف: یکی از فاکتورهای دستیابی تضمین کیفیت برنامه های آموزشی، استقرار نظام ارزیابی فراگیر در دانشگاه های علوم پزشکی است. مطالعه ی حاضر با هدف تدوین چارچوب نظام ارزیابی فراگیر انجام شده است. روش کار: مطالعه حاضر توسعه ای و در سه فاز انجام شده است. در فاز اول متون در پایگاه های Web of Science, Scopus, Medline، ScienceDirect، Magiran وSID جستجو شد و اجزای نظام ارزیابی استخراج شد. در فاز دوم جلسات پانل تخصصی با حضور متخصصین (18n= ) برگزار گردید و نسخه اولیه چارچوب نظام ارزیابی فراگیر تدوین شد. در فاز سوم روایی محتوایی و شاخص های مرتبط از دیدگاه متخصصین آموزش پزشکی و اعضای هیأت علمی آموزشی (15n= ) مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها: چارچوب نظام ارزیابی فراگیر در چهار محور اصلی شامل "اهداف برنامه" (1 گویه)، "ساختار و تشکیلات" (2 گویه)، "چارچوب طراحی و اجرای نظام ارزیابی " (12 گویه) و "تضمین کیفیت برنامه ارزیابی" (4 گویه) در 19 گویه تدوین شد. بحث و نتیجه گیری: طراحی و استقرار نظام ارزیابی فراگیر با ایجاد ساختار منسجم و سازماندهی ابزارهای مختلف در فرایند ارزیابی فراگیر می تواند در بهبود کیفیت آموزش کارآمد باشد.