مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

400
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

670
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط فرهنگ سازمانی و مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت هتلداری (مطالعه موردی: هتل های چهار ستاره شهر یزد)

صفحات

 صفحه شروع 249 | صفحه پایان 261

چکیده

 از آنجا که یکی از روش های حفظ مشتریان وفادار, مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است, شناخت عوامل موثر بر آن ضروری است. بررسی های مختلفی در این زمینه انجام شده است. هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر ابعاد فرهنگ سازمانی (سازگاری, درگیر شدن در کار, انطباق پذیری و رسالت(بر ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری (تمرکز بر مشتریان کلیدی, سازماندهی فرآیندها, مدیریت دانش و فناوری های مدرن) در صنعت هتلداری است. روش پژوهش از نوع کمی, کاربردی و توصیفی-همبستگی است. جهت سنجش فرهنگ سازمانی, پرسشنامه استاندارد دنیسون (1990) و برای سنجش مدیریت ارتباط با مشتری پرسشنامه استاندارد سین و همکاران (2005) مورد استفاده قرار گرفته است. نمونه آماری پژوهش به صورت تصادفی ساده از بین کارمندان و مدیران هتل های چهار ستاره شهر یزد انتخاب شده است و مدل مفهومی پژوهش با استفاده از معادلات ساختاری حداقل مربعات جزیی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. یافته های پژوهش نشان می دهند فرهنگ سازمانی تاثیر معناداری بر مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت هتلداری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باصولی، مهدی، و دوستی ایرانی، مهناز. (1399). بررسی ارتباط فرهنگ سازمانی و مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت هتلداری (مطالعه موردی: هتل های چهار ستاره شهر یزد). گردشگری و توسعه، 9(3 )، 249-261. SID. https://sid.ir/paper/366375/fa

    Vancouver: کپی

    باصولی مهدی، دوستی ایرانی مهناز. بررسی ارتباط فرهنگ سازمانی و مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت هتلداری (مطالعه موردی: هتل های چهار ستاره شهر یزد). گردشگری و توسعه[Internet]. 1399؛9(3 ):249-261. Available from: https://sid.ir/paper/366375/fa

    IEEE: کپی

    مهدی باصولی، و مهناز دوستی ایرانی، “بررسی ارتباط فرهنگ سازمانی و مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت هتلداری (مطالعه موردی: هتل های چهار ستاره شهر یزد)،” گردشگری و توسعه، vol. 9، no. 3 ، pp. 249–261، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/366375/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button