مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

529
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

599
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ویژگی های استاد اثربخش از دیدگاه دانشجویان: مرورسیستماتیک و متاآنالیز

صفحات

 صفحه شروع 1960 | صفحه پایان 1972

چکیده

 زمینه و هدف: ارزشیابی اساتید به عنوان فرایندی پاسخگو در ارتقاء کیفیت آموزش پزشکی عمده ترین رسالت دانشگاه بوده و مدرسین, تسهیل گر کلیدی و مؤثر این فرایند به شمار می آیند. برخی ویژگی های اساتید ازنظر دانشجویان می تواند, در بهبود و مؤثرتر نمودن فرایند یادگیری کمک کننده باشد. به همین منظور مطالعه ای باهدف تعیین ویژگی های مؤثر استادان در بهبود آموزش و میزان تأثیر آن ها ازنظر دانشجویان در ایران انجام شد. مواد و روش ها: این مطالعه با روش مرور سیستماتیک و فرا تحلیل انجام شد. برای این منظور مقالاتی که محل انجام آن ها در ایران و به زبان فارسی یا انگلیسی بودند, بدون در نظر گرفتن بازه زمانی انتخاب شدند. جستجوی مقالات در بانک های اطلاعاتی Web of Science, Cochrane Library, PubMed, CINAHL, Google Scholar, Ovid, Science Direct, WILEY, Scopus, ProQues, Medline, Elsevier, Magiran SID, انجام شد. درنهایت تعداد 21 مقاله که شرایط ورود به متاآنالیز را دارا بودند, وارد مطالعه شده و موردبررسی قرار گرفتند. نتایج: ویژگی ها در شش حیطه استخراج شدند که شامل؛ ویژگی های فردی و شخصیتی, مهارت ارتباطی, مهارت های تدریس, دانش پژوهی, مهارت ارزشیابی دانشجو و رعایت قوانین آموزشی بودند. نتیجه گیری: ویژگی های فردی, دانش پژوهی و مهارت های ارتباطی از مهم ترین ویژگی های یک استاد اثربخش از دیدگاه دانشجویان بیان شدند. لذا به نظر می رسد لازم است در استخدام اساتید به ویژگی های موردنظر توجه شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بیژنی، مصطفی، کمالی، فرحناز، شاطرجلالی، ماریا، نقی زاده جعفری، محمدمهدی، دهقان، عزیزاله، و کریمی، شهناز. (1399). بررسی ویژگی های استاد اثربخش از دیدگاه دانشجویان: مرورسیستماتیک و متاآنالیز. مجله دانشگاه علوم پزشکی فسا (Journal of Advanced Biomedical Sciences)، 10(1 )، 1960-1972. SID. https://sid.ir/paper/366643/fa

    Vancouver: کپی

    بیژنی مصطفی، کمالی فرحناز، شاطرجلالی ماریا، نقی زاده جعفری محمدمهدی، دهقان عزیزاله، کریمی شهناز. بررسی ویژگی های استاد اثربخش از دیدگاه دانشجویان: مرورسیستماتیک و متاآنالیز. مجله دانشگاه علوم پزشکی فسا (Journal of Advanced Biomedical Sciences)[Internet]. 1399؛10(1 ):1960-1972. Available from: https://sid.ir/paper/366643/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی بیژنی، فرحناز کمالی، ماریا شاطرجلالی، محمدمهدی نقی زاده جعفری، عزیزاله دهقان، و شهناز کریمی، “بررسی ویژگی های استاد اثربخش از دیدگاه دانشجویان: مرورسیستماتیک و متاآنالیز،” مجله دانشگاه علوم پزشکی فسا (Journal of Advanced Biomedical Sciences)، vol. 10، no. 1 ، pp. 1960–1972، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/366643/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button