مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

516
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

522
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی موانع یادگیری از دیدگاه دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز

صفحات

 صفحه شروع 98 | صفحه پایان 109

چکیده

 مقدمه: این مطالعه با هدف تعیین موانع یادگیری از دیدگاه دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز انجام شد. روش بررسی: این پژوهش توصیفی-مقطعی بر روی 230 دانشجو از مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی انجام شد. برای جمع-آوری داده ها, پرسش نامه محقق ساخته شامل 35 سوال مورد استفاده قرار گرفت. تجزیه و تحلیل اطلاعات از طریق تعیین میانگین و فراوانی, آزمون t و آزمون اندازه های تکراری (Repeated measure) انجام شد. نتایج: در این مطالعه, مهمترین موانع یادگیری به ترتیب شامل موانع مربوطه به استاد با میانگین و انحراف معیار (9/4± 8/52), موانع مربوط به دانشجو (8/4± 2/44) و موانع محیط آموزشی (9/3± 2/29) بود. قدرت بیان استاد (4/0± 8/4), اخلاق مناسب استاد (شامل رعایت انصاف, حرمت و احترام دانشجو) (5/0± 6/4), به روز بودن علم استاد (6/0± 4/4), انگیزه های ناکافی از طرف استاد به دانشجو (7/0± 4/4) و مشکلات روحی و افسردگی دانشجو (6/0± 4/4) به ترتیب بیشترین عوامل تاثیر گذار در یادگیری دانشجویان بودند. موانع یادگیری از دیدگاه گروه های مختلف آموزشی دارای تفاوت معنی داری بودند (001/0>P). از لحاظ جنسیت و مقطع تحصیلی تفاوت معنی داری در موانع یادگیری از دیدگاه دانشجویان رشته های مختلف مشاهده نشد. نتیجه گیری: بعضی ویژگی های آموزشی استاد (قدرت بیان, به روز بودن علم استاد, ایجاد انگیزه در دانشجو) که نشانگر مهارت های تدریس اوست و همچنین بعضی ویژگی های اخلاقی و فردی (رعایت انصاف, حرمت و احترام دانشجو) که نشانگر روابط انسانی است و مشکلات روحی و افسردگی دانشجو از اساسی ترین موانع یادگیری دانشجو می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ترابی پور، امین، بسیم، جلیل، و بابایی حیدرآبادی، اکبر. (1398). بررسی موانع یادگیری از دیدگاه دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 14(2 )، 98-109. SID. https://sid.ir/paper/367614/fa

    Vancouver: کپی

    ترابی پور امین، بسیم جلیل، بابایی حیدرآبادی اکبر. بررسی موانع یادگیری از دیدگاه دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1398؛14(2 ):98-109. Available from: https://sid.ir/paper/367614/fa

    IEEE: کپی

    امین ترابی پور، جلیل بسیم، و اکبر بابایی حیدرآبادی، “بررسی موانع یادگیری از دیدگاه دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 14، no. 2 ، pp. 98–109، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/367614/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button