Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

367
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

488
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان رضایت بیماران از زمان بندی قرار ملاقات (مورد مطالعه: درمانگاه تخصصی شهید صدوقی یزد)

صفحات

 صفحه شروع 48 | صفحه پایان 57

چکیده

 مقدمه: خدمات بهداشت و درمان که در راس آنها بیمارستان­ ها قرار دارند, نقش مهمی را در تامین رضایت­ مندی جامعه ایفا می کنند. در این پژوهش میزان رضایت بیماران مراجعه­ کننده به درمانگاه تخصصی شهید صدوقی یزد از زمان بندی قرار ملاقات بررسی شده است. روش بررسی: پژوهش حاضر مطالعه­ ای توصیفی-تحلیلی است. روش جمع­ آوری اطلاعات به صورت پرسشنامه بوده و با استفاده از نمونه­ گیری تصادفی از بین مراجعینی انجام گرفته که مراحل درمانی آنها به پایان رسیده و در حال خروج از محیط درمانی بوده­ اند. از آزمون­ های آماری T-test و همبستگی پیرسون برای تحلیل داده­ ها استفاده شده است. یافته­ ها: بین نمره رضایت عمومی بیماران و جنسیت آنها و همچنین شهر محل سکونت آنها رابطه معناداری وجود دارد و رضایت عمومی مردان از زنان بالاتر و رضایت عمومی افراد بومی از افراد غیربومی بالاتر بوده است. همچنین بین رضایت از زمان­ بندی قرار ملاقات و زمان انتظار, پخش شدن قرار ملاقات­ ها, انجام قرار ملاقات در زمان دقیق, انتخاب درمانگر و در نظرگرفتن ترجیحات, هبستگی مثبت وجود دارد. نتیجه ­ گیری: تعداد مراجعینی که به درمان در رشته­ های مختلف پزشکی نیاز داشتند نسبتا قابل توجه بوده و درصد بالایی از آنها با یک پزشک, بیش از یک قرار ملاقات داشته­ اند. تعداد زیادی از مراجعین که با انتخاب قبلی متخصص خود به درمانگاه مراجعه کرده بودند میزان رضایتمندی عمومی و تخصصی از خدمات ارائه شده بالاتر از حد متوسط داشته­ اند. با این وجود با توجه نارضایتی نسبی برخی از بیماران, ضروری است با برنامه­ ریزی مناسب در جهت برطرف کردن نقاط ضعف و بهبود شرایط موجود اقدام کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آقاباقری، حسین، محقر، علی، کاظمی، عالیه، و مظلومی محمودآباد، سیدسعید. (1399). بررسی میزان رضایت بیماران از زمان بندی قرار ملاقات (مورد مطالعه: درمانگاه تخصصی شهید صدوقی یزد). طلوع بهداشت، 19(1 (مسلسل 79) )، 48-57. SID. https://sid.ir/paper/367767/fa

    Vancouver: کپی

    آقاباقری حسین، محقر علی، کاظمی عالیه، مظلومی محمودآباد سیدسعید. بررسی میزان رضایت بیماران از زمان بندی قرار ملاقات (مورد مطالعه: درمانگاه تخصصی شهید صدوقی یزد). طلوع بهداشت[Internet]. 1399؛19(1 (مسلسل 79) ):48-57. Available from: https://sid.ir/paper/367767/fa

    IEEE: کپی

    حسین آقاباقری، علی محقر، عالیه کاظمی، و سیدسعید مظلومی محمودآباد، “بررسی میزان رضایت بیماران از زمان بندی قرار ملاقات (مورد مطالعه: درمانگاه تخصصی شهید صدوقی یزد)،” طلوع بهداشت، vol. 19، no. 1 (مسلسل 79) ، pp. 48–57، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/367767/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا