مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

266
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

529
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بهره گیری از راهکارهای رویکرد ادبی به منظور بالا بردن سطح مهارت های نوشتاری دانشجویان رشته زبان آلمانی

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 43

چکیده

 هدف از مقاله حاضر بررسی راهکارهایی برگرفته از رویکرد ادبی در آموزش زبان های خارجی به منظور بالا بردن سطح مهارت های نوشتاری دانشجویان رشته زبان و ادبیات آلمانی در ایران است. نوشتن مهارتی آموختنی است. به ویژه نوشتن متن های تخصصی برای دانشگاه نیازمند آموزش و بکارگیری شیوه های حرفه ای است. تلخیص یک متن ادبی بدون بکارگیری راهکار های آموزشی غیرممکن است. زبان و فرهنگ رابطه ای محکم و ناگسستنی دارند. در این راستا ادبیات به عنوان جلوه ای جامع از فرهنگ نقش مهمی در آموزش زبان های خارجی بازی کرده و امروزه جایگاه رویکرد ادبی با معرفی تعداد زیادی راهکار عملی برای آموزش چهار مهارت اصلی (خواندن, گوش کردن, صحبت کردن و نوشتن) امری انکار ناپذیر به شمار می آید. مقاله حاضر به تبیین مفهوم رویکرد ادبی و نقش عملیاتی آن در جهت ارتقای مهارت های نوشتاری دانشجویان رشته زبان آلمانی پرداخت. پس از مشخص کردن نقش عملیاتی رویکرد ادبی, از نتایج خلاصه شده برای هر بخش به منظورارایه یک طرح پیشنهادی بر اساس داستان «کودک چاق» نوشته خانم ماری لوییزه کاشنیتس برای درس «تلخیص متون ادبی» در رشته زبان و ادبیات آلمانی استفاده گردید. هدف از این کار نشان دادن نمونه ای از عملکرد موثر راهکار های رویکرد ادبی در بهبود این مهارت بود. نتایج حاصل از الگوی نشان دادند که رویکرد ادبی پیشنهادی از راهکارهای موثری برای بهبود مهارت نوشتاری برخوردار است. دستاورد این پژوهش در این است که در معرفی راهی نو برای ارتقای مهارت نوشتن و بالابردن سطح دانش و آگاهی نسبت ادبیات و مهارت (بینا) فرهنگی دانشجویان کوشا باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیری، آنیتا. (1399). بهره گیری از راهکارهای رویکرد ادبی به منظور بالا بردن سطح مهارت های نوشتاری دانشجویان رشته زبان آلمانی. نقد زبان و ادبیات خارجی (پژوهشنامه علوم انسانی)، 17(25 )، 15-43. SID. https://sid.ir/paper/367778/fa

    Vancouver: کپی

    امیری آنیتا. بهره گیری از راهکارهای رویکرد ادبی به منظور بالا بردن سطح مهارت های نوشتاری دانشجویان رشته زبان آلمانی. نقد زبان و ادبیات خارجی (پژوهشنامه علوم انسانی)[Internet]. 1399؛17(25 ):15-43. Available from: https://sid.ir/paper/367778/fa

    IEEE: کپی

    آنیتا امیری، “بهره گیری از راهکارهای رویکرد ادبی به منظور بالا بردن سطح مهارت های نوشتاری دانشجویان رشته زبان آلمانی،” نقد زبان و ادبیات خارجی (پژوهشنامه علوم انسانی)، vol. 17، no. 25 ، pp. 15–43، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/367778/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button