مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

552
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

635
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش بالینی و کاستی های آن از دیدگاه رزیدنت های پزشکی (مطالعه موردی مرکز آموزشی درمانی الزهرای اصفهان)

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 60

چکیده

 مقدمه پژوهش حاضر با هدف شناسایی مشکلات آموزش بالینی رزیدنت های پزشکی درمانگاه مرکز پزشکی الزهرای اصفهان انجام شد. روش در این پژوهش از روش تحقیق توصیفی-پیمایشی استفاده گردید. جامعه ی آماری شامل رزیدنت های پزشکی بیمارستان الزهرای اصفهان بودند. نمونه گیری به روش تصادفی ساده انجام شد. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه ی محقق ساخته در دو بخش سوالات جمعیت شناختی و سوالات مربوط به اهداف پژوهش بود. روایی محتوایی پرسشنامه توسط 5 نفر از متخصصان حوزه های برنامه ریزی آموزشی تایید شده و ضریب پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 0/94 به دست آمد. یافته ها یافته های پژوهش نشان داد میانگین نمرات مربوط به وجود مشکلات مربوط به استاد 2/76 به دست آمد که در مقایسه با میانگین 3 کمتر از متوسط است. میانگین نمرات مربوط به متغیر محیط و امکانات به ترتیب3/23 و 3/63 است که در مقایسه با میانگین 3 بیشتر از متوسط می باشد. نتیجه گیری بنابراین از دیدگاه رزیدنت ها مشکلات مربوط به امکانات بیمارستان, بیشتر از مشکلات مربوط به استاد بود و لازم است در این خصوص تدابیر لازم توسط معاونت محترم پشتیبانی و آموزشی مرکز اندیشیده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاظمی، محمدمهدی، و رحمانی، جهانبخش. (1398). آموزش بالینی و کاستی های آن از دیدگاه رزیدنت های پزشکی (مطالعه موردی مرکز آموزشی درمانی الزهرای اصفهان). راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 12(4 )، 53-60. SID. https://sid.ir/paper/367972/fa

    Vancouver: کپی

    کاظمی محمدمهدی، رحمانی جهانبخش. آموزش بالینی و کاستی های آن از دیدگاه رزیدنت های پزشکی (مطالعه موردی مرکز آموزشی درمانی الزهرای اصفهان). راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1398؛12(4 ):53-60. Available from: https://sid.ir/paper/367972/fa

    IEEE: کپی

    محمدمهدی کاظمی، و جهانبخش رحمانی، “آموزش بالینی و کاستی های آن از دیدگاه رزیدنت های پزشکی (مطالعه موردی مرکز آموزشی درمانی الزهرای اصفهان)،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 12، no. 4 ، pp. 53–60، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/367972/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button