مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

342
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

494
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه خودنظم دهی در نیمرخ های مختلف انگیزشی دانشجویان علوم پزشکی: تحلیل فرد-محور

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 72

چکیده

 مقدمه در جریان یادگیری, متغیرهای زیادی مثل انگیزش, عزت نفس و سبک های یادگیری می توانند بر یادگیری تاثیر بگذارند. در این میان, شواهد پژوهشی نشان داده که انگیزش یکی از عوامل مهم در بهبود عملکرد دانشجویان است. پژوهش حاضر با هدف تعیین نیمرخ انگیزش دانشجویان با استفاده از رویکرد فرد-محور و مقایسه خودنظم دهی با توجه به این نیمر خ ها انجام گرفته است. روش این پژوهش یک مطالعه توصیفی از نوع علی-مقایسه ای است. نمونه آماری پژوهش حاضر دانشجویان علوم پزشکی ارومیه بودند که به روش نمونه گیری دردسترس انتخاب شدند. برای تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS از روش تحلیل خوشه ای, تحلیل واریانس یک راهه بهره گرفته شد. یافته ها براساس نتایج حاصل از تحلیل خوشه ای, سه خوشه انگیزشی برای دانشجویان به دست آمد: 38/2 در خوشه کمیت پایین, 38/7 درصد در خوشه کمیت متوسط, 25 درصد در خوشه کمیت بالا قرار گرفتند. نتایج تحلیل واریانس یک راهه نشان داد که خوشه کمیت پایین نسبت به خوشه های کمیت متوسط و بالا خودنظم دهی سطح پایین تری دارند (p<0/01). نتیجه گیری یافته های به دست آمده می تواند به مسئولین حوزه آموزش کمک نماید تا با طراحی برنامه های مداخله ای تربیتی در ارتقا و یا حفظ انگیزش دانشجویان به ویژه دانشجویان سال آخر, در طول سال های تحصیلی اقدامات موثری را انجام دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ستایشی اظهری، محمد، چراغ نورانی، افشین، و میرزاحسینی، حسن. (1398). مقایسه خودنظم دهی در نیمرخ های مختلف انگیزشی دانشجویان علوم پزشکی: تحلیل فرد-محور. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 12(3 )، 63-72. SID. https://sid.ir/paper/368148/fa

    Vancouver: کپی

    ستایشی اظهری محمد، چراغ نورانی افشین، میرزاحسینی حسن. مقایسه خودنظم دهی در نیمرخ های مختلف انگیزشی دانشجویان علوم پزشکی: تحلیل فرد-محور. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1398؛12(3 ):63-72. Available from: https://sid.ir/paper/368148/fa

    IEEE: کپی

    محمد ستایشی اظهری، افشین چراغ نورانی، و حسن میرزاحسینی، “مقایسه خودنظم دهی در نیمرخ های مختلف انگیزشی دانشجویان علوم پزشکی: تحلیل فرد-محور،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 12، no. 3 ، pp. 63–72، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/368148/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button