مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

280
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

578
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کسب نگرشی نو در مراقبت از بیماران نابینا با استفاده از مدل شبیه سازی

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 62

چکیده

 مقدمه: برنامه ریزی دقیق و مناسب در حیطه آموزش بالینی در ایجاد توانمندی و کسب مهارت های لازم در دانشجویان پرستاری بخش مهمی از آموزش پرستاری را شامل می شود. با توجه به اینکه دستیابی به توانمندی و مهارت بالینی به علت محدودیت های تکنیکی و اخلاقی در بالین, به راحتی امکانپذیر نیست, استفاده از روش های نوین آموزش در این زمینه کمک کننده است. استفاده از شبیه سازی یکی از روش های نوین آموزش در پرستاری است. مطالعه حاضر با هدف تبیین تجربیات دانشجویان پرستاری در ارتباط با شبیه سازی نابینائی صورت گرفت. روش کار: در طی یک مطالعه کیفی (تحلیل محتوا قراردادی), جمع آوری داده ها از طریق مصاحبه های نیمه ساختارمند و دو گروه متمرکز, در فاصله فروردین تا مرداد 1398 انجام شد. از طریق نمونه گیری هدفمند, چهارده دانشجوی پرستاری در حال تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران, وارد مطالعه شدند. جمع آوری داده ها تا زمان رسیدن به اشباع داده, ادامه پیدا کرد. مدت مصاحبه ها 60-45 دقیقه بوده و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش گراندهیم و لاندمن صورت گرفت. در این تحقیق تلاش شد تا براساس معیارهای موثق بودن داده های کیفی و تجزیه وتحلیل آنها عمل گردد. یافته ها: در تحلیل اولیه تعداد 231 کد به دست آمد که پس از مقایسه و تقلیل, در نهایت دو درون مایه اصلی و هفت زیرطبقه پدیدار شدند. درون مایه های اصلی پژوهش شامل کسب دیدگاهی نو و مراقبت متحول شده در سایه تجربه, بودند. نتیجه گیری: براساس نتایج حاصل از این مطالعه, استفاده از آموزش به روش شبیه سازی, شیوه ای موثر در فرآیند تدریس و ارزشیابی میزان دانش و مهارت های ضروری برای دانشجویان پرستاری می باشد. لذا بکارگیری این شیوه تدریس به کلیه مسئولان آموزشی آموزش پرستاری توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مالک، معصومه، نیکبخت نصرآبادی، علیرضا، جعفری، هاله، و شالی، محبوبه. (1398). کسب نگرشی نو در مراقبت از بیماران نابینا با استفاده از مدل شبیه سازی. آموزش پرستاری، 8(5)، 55-62. SID. https://sid.ir/paper/368152/fa

    Vancouver: کپی

    مالک معصومه، نیکبخت نصرآبادی علیرضا، جعفری هاله، شالی محبوبه. کسب نگرشی نو در مراقبت از بیماران نابینا با استفاده از مدل شبیه سازی. آموزش پرستاری[Internet]. 1398؛8(5):55-62. Available from: https://sid.ir/paper/368152/fa

    IEEE: کپی

    معصومه مالک، علیرضا نیکبخت نصرآبادی، هاله جعفری، و محبوبه شالی، “کسب نگرشی نو در مراقبت از بیماران نابینا با استفاده از مدل شبیه سازی،” آموزش پرستاری، vol. 8، no. 5، pp. 55–62، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/368152/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button