مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

542
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

602
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی چهارچوب مفهومی برای رتبه بندی گروه های آموزشی دانشگاه های دولتی ایران

صفحات

 صفحه شروع 191 | صفحه پایان 225

چکیده

 هدف از اجرای این پژوهش, شناسایی شاخص های رتبه بندی گروه های آموزشی دانشگاه های دولتی و طراحی و تدوین چهارچوب مفهومی رتبه بندی گروه های آموزشی این دانشگاه ها بر اساس معیارها و مؤلفه های مختلف بود. طرح این پژوهش از نوع پژوهش های ترکیبی با رویکرد اکتشافی است. جامعه آماری, افراد صاحب نظر در رشته های علوم تربیتی و متخصصان حوزه آموزش عالی و دارای سوابق مدیریتی در نظام آموزش عالی کشور بودند که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند گلوله برفی تعداد 14 نفر انتخاب شدند. داده ها با مطالعات کتابخانه ای, تحلیل محتوای اسناد و مصاحبه نیمه ساختاریافته با جامعه آماری گردآوری شد. برای به دست آوردن اعتبار و روایی داده ها از دو روش بازبینی مشارکت کنندگان و مرور خبرگان غیر شرکت کننده در پژوهش استفاده شد. داده ها به روش تحلیل محتوا بررسی شدند. یافته های پژوهش نشان داد که رتبه بندی گروه های آموزشی با چهار عامل اصلی شامل عامل درون داد با چهار ملاک, عامل فرایند با سه ملاک, عامل برون داد با چهار ملاک و عامل پیامد با سه ملاک قابل انجام است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفری فارفار، رحیم، ابوالقاسمی، محمود، فراست خواه، مقصود، و نوه ابراهیم، عبدالرحیم. (1397). طراحی چهارچوب مفهومی برای رتبه بندی گروه های آموزشی دانشگاه های دولتی ایران. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 8(21 )، 191-225. SID. https://sid.ir/paper/368590/fa

    Vancouver: کپی

    صفری فارفار رحیم، ابوالقاسمی محمود، فراست خواه مقصود، نوه ابراهیم عبدالرحیم. طراحی چهارچوب مفهومی برای رتبه بندی گروه های آموزشی دانشگاه های دولتی ایران. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1397؛8(21 ):191-225. Available from: https://sid.ir/paper/368590/fa

    IEEE: کپی

    رحیم صفری فارفار، محمود ابوالقاسمی، مقصود فراست خواه، و عبدالرحیم نوه ابراهیم، “طراحی چهارچوب مفهومی برای رتبه بندی گروه های آموزشی دانشگاه های دولتی ایران،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 8، no. 21 ، pp. 191–225، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/368590/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button