Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

860
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

935
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی عوامل مؤثر بر بازاریابی و فروش نفت خام ایران

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 65

چکیده

 هدف این پژوهش شناسایی عوامل مؤثر بر بازاریابی و فروش نفت خام ایران می باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف, از نوع کاربردی و از نظر روش, با توجه به سؤال های پژوهش, از نوع پژوهش آمیخته یا ترکیبی (کیفی و کمی) و به لحاظ ماهیت اکتشافی می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر متشکل از خبرگان, مدیران عالی, میانی, اجرایی, کارشناسان و مدیران بازاریابی و فروش نفت خام و سیستم های آمار و اطلاعات امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران می باشد. ابزار جمع آوری داده ها, مصاحبه با خبرگان در بخش کیفی و پرسشنامه در بخش کمی بوده است. همچنین با بهره گیری از ضریب CVR و CVI مورد تأیید قرار گرفت. برای محاسبه پایایی از آلفای کرونباخ استفاده گردید که پایایی هر یک از معیارها بالاتر از 7/0 درصد به دست آمد و بنابراین پایایی پرسشنامه مورد تأیید قرار گرفته است. در روش تحقیق نیز از نظریه داده بنیاد ((Grounded Theory جهت تحلیل بخش کیفی و از آمار توصیفی مانند میانگین و واریانس در بخش تحلیل عوامل جمعیت شناختی و از آمار استنباطی (همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر) جهت پاسخ به سؤالات تحقیق و آزمون فرضیه ها استفاده شده است. با امعان نظر به اهمیت و ضرورت انجام این تحقیق, باید اذعان داشت که به طور کلی در سیستم کنونی صنعت نفت کشور, بازاریابی معادل فروش درنظر گرفته شده و واحدهای مرتبط با بازاریابی, بیشتر به انعقاد قرارداد و فروش نفت (مراحل پس از بازاریابی) اشتغال دارند. برخی مدیران و دست اندکاران بازاریابی و فروش نفت ایران اعتقاد دارند که با توجه به ویژگی های خاص حاکم بر بازار نفت کشور از جمله محدودیت عرضه و شناخته شده بودن مشتریان هیچ ضرورتی برای بازاریابی نفت خام ایران در بازار و. . ., اساسا وجود ندارد. با توجه به نوسانات غیرقابل پیش بینی بازار نفت و رقابت روزافزون عرضه کنندگان نفت دنیا به خصوص در شرایط رکود و تحریم, انجام تحقیقات با هدف بازاریابی و تلاش جهت یافتن بازارها و مشتریان جدید, حفظ مشتریان کنونی و دستیابی به قراردادهای فروش با شرایط بهتر, ضرورتی دائمی و انکارناپذیراست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جنت آبادی، علیرضا، سعیدنیا، حمیدرضا، مشبکی اصفهانی، اصغر، و وظیفه دوست، حسین. (1400). شناسایی عوامل مؤثر بر بازاریابی و فروش نفت خام ایران. مطالعات‌ اقتصاد انرژی‌، 17(68 )، 25-65. SID. https://sid.ir/paper/368685/fa

    Vancouver: کپی

    جنت آبادی علیرضا، سعیدنیا حمیدرضا، مشبکی اصفهانی اصغر، وظیفه دوست حسین. شناسایی عوامل مؤثر بر بازاریابی و فروش نفت خام ایران. مطالعات‌ اقتصاد انرژی‌[Internet]. 1400؛17(68 ):25-65. Available from: https://sid.ir/paper/368685/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا جنت آبادی، حمیدرضا سعیدنیا، اصغر مشبکی اصفهانی، و حسین وظیفه دوست، “شناسایی عوامل مؤثر بر بازاریابی و فروش نفت خام ایران،” مطالعات‌ اقتصاد انرژی‌، vol. 17، no. 68 ، pp. 25–65، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/368685/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا