مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

950
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,117
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین دیدگاه ها و تجارب یاددهندگان و یادگیرندگان الکترونیک در رابطه با چالش های آموزش-های مجازی در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد

صفحات

 صفحه شروع 116 | صفحه پایان 128

چکیده

 مقدمه: با توجه به این که آموزش مجازی, مدت کوتاهی است که در دانشگاه های علوم پزشکی و به ویژه دانشگاه شهید صدوقی یزد راه اندازی شده است, در مراحل ابتدایی به سر می برد. درباره آثار احتمالی این دوره, هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست تا بتوان موانع و مشکلات احتمالی پیش رو را شناخت و یا از برکات آن به نحو احسن استفاده کرد. در مطالعه حاضر, پژوهشگران درصدد برآمدند تا با استفاده از روش کیفی به تبیین تجارب و دیدگاه های ذی نفعان جهت استخراج چالش های آموزش مجازی در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بپردازند. روش بررسی: این مطالعه با رویکرد کیفی از نوع تحلیل محتوای قراردادی و با استفاده از مصاحبه نیمه ساختار یافته انجام شد. جامعه آماری مصاحبه شوندگان, اساتید و دانشجویانی بودند که در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد, تجربه تدریس و شرکت در چنین دوره هایی را داشته اند (15 نفر). جمع آوری داده ها از اردیبهشت ماه 1397 تا فروردین ماه 1399 تا رسیدن به اشباع کامل داده ها ادامه یافت و تحلیل داده ها به روش تحلیل محتوای قراردادی انجام گردید. نتایج: در بررسی چالش های موجود در آموزش های مجازی, چهار طبقه اصلی شامل امکانات و تجهیزات, کنترل و اداره کلاس, آمادگی وآموزش ناکافی به مدرس و دانشجو و مسائل عاطفی و فرهنگی و یازده زیرطبقه استخراج شد. نتیجه گیری: با توجه به وجود برخی موانع در آموزش حضوری و اهمیت کاربرد روش های مجازی در آموزش فراگیران, می توان با به کارگیری اقدامات لازم در جهت رفع مشکلات تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری, افزایش کنترل و اداره کلاس, ارتقاء کیفیت آموزش های اولیه دانشجو و مدرس و در نهایت ارتقا مسائل فرهنگی و پذیرش این روش, محیط یادگیری مطلوبی را با هدف کسب آموزش مناسب توسط دانشجویان مهیا ساخت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، حسن، کشمیری، فاطمه، دره شیری، سمیه، عبقری، سید کاظم، و باقیان، نجمه. (1399). تبیین دیدگاه ها و تجارب یاددهندگان و یادگیرندگان الکترونیک در رابطه با چالش های آموزش-های مجازی در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 15(2 )، 116-128. SID. https://sid.ir/paper/368848/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری حسن، کشمیری فاطمه، دره شیری سمیه، عبقری سید کاظم، باقیان نجمه. تبیین دیدگاه ها و تجارب یاددهندگان و یادگیرندگان الکترونیک در رابطه با چالش های آموزش-های مجازی در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1399؛15(2 ):116-128. Available from: https://sid.ir/paper/368848/fa

    IEEE: کپی

    حسن جعفری، فاطمه کشمیری، سمیه دره شیری، سید کاظم عبقری، و نجمه باقیان، “تبیین دیدگاه ها و تجارب یاددهندگان و یادگیرندگان الکترونیک در رابطه با چالش های آموزش-های مجازی در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 15، no. 2 ، pp. 116–128، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/368848/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button