مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

446
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

574
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

قیمت گذاری پویا و بهینه سازی طول دوره گارانتی در طول چرخه عمر محصول (مطالعه موردی: شرکت صنام الکترونیک)

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 53

چکیده

گارانتی یکی از مؤلفه های مهم در بازاریابی به شمار می آید. بدیهی است که پیشنهاد گارانتی با مدت زمان طولانی تر از طرف تولیدکننده تأثیر مستقیم برافزایش فروش خواهد گذاشت ولی از طرف دیگر, هزینه های شرکت با افزایش طول دوره گارانتی افزایش می یابد. مسئله این تحقیق بیشینه سازی سود تولیدکننده است که از اجزای درآمدی و هزینه ای تشکیل می شود. برخلاف اغلب مقالات در حوزه گارانتی که فقط تصمیمات مربوط به محصولات تحت گارانتی را بررسی می کنند, در این تحقیق نقشی که محصولات از گارانتی خارج شده بر تصمیمات تولیدکننده می تواند داشته باشد نیز در نظر گرفته شده است. بدین منظور, مدل ارائه شده قابلیت محاسبه تعداد خرابی های محصولات تحت گارانتی و از گارانتی خارج شده (بر اساس نرخ خرابی محصولات) در بازه های زمانی برنامه ریزی تولید قطعات یدکی را دارد. همچنین تقاضای محصول مطابق با چرخه عمر آن, تابعی از زمان, قیمت و طول دوره گارانتی است. قیمت فروش و طول دوره گارانتی به ترتیب اثر مستقیم و عکس بر تقاضای محصول دارند. بدین ترتیب, تصمیم گیری توأمان در رابطه باقیمت محصول در بازه های زمانی مختلف و طول دوره گارانتی از اهمیت بالایی برخوردار است. برای حل مسئله از الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات و بهینه سازی مُلهَم از اپتیک استفاده شده است. به منظور بررسی نحوه تأثیر متغیرها بر سودآوری تولیدکننده, مدل پیشنهادی با استفاده از داده های شرکت صنام الکترونیک حل شده و مورد تحلیل قرارگرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    افصحی، محسن، حسین زاده کاشان، علی، استادی، بختیار، و ذگردی، سیدحسام الدین. (1397). قیمت گذاری پویا و بهینه سازی طول دوره گارانتی در طول چرخه عمر محصول (مطالعه موردی: شرکت صنام الکترونیک). پژوهش های نوین در تصمیم گیری، 3(2 )، 27-53. SID. https://sid.ir/paper/369377/fa

    Vancouver: کپی

    افصحی محسن، حسین زاده کاشان علی، استادی بختیار، ذگردی سیدحسام الدین. قیمت گذاری پویا و بهینه سازی طول دوره گارانتی در طول چرخه عمر محصول (مطالعه موردی: شرکت صنام الکترونیک). پژوهش های نوین در تصمیم گیری[Internet]. 1397؛3(2 ):27-53. Available from: https://sid.ir/paper/369377/fa

    IEEE: کپی

    محسن افصحی، علی حسین زاده کاشان، بختیار استادی، و سیدحسام الدین ذگردی، “قیمت گذاری پویا و بهینه سازی طول دوره گارانتی در طول چرخه عمر محصول (مطالعه موردی: شرکت صنام الکترونیک)،” پژوهش های نوین در تصمیم گیری، vol. 3، no. 2 ، pp. 27–53، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/369377/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button