مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,154
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

713
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کارآیی گفتاردرمانی با استفاده از شیوه های تحریک عمومی زبان و مدل توصیفی-تکاملی بر اساس متغیرهای صرفی در کودکان مبتلا به نقص شنوایی شدید تا عمیق

صفحات

 صفحه شروع 452 | صفحه پایان 459

چکیده

 سابقه و هدف: در مباحث گفتاردرمانی, کفایت درمان شامل سه حیطه اختصاصی تر کارآمدی, کارآیی و تاثیرات درمان است که در بحث کارآیی درمان به مقایسه تفاوت عمل کرد شیوه های مختلف درمان با یک دیگر پرداخته می شود. هدف از این مطالعه مقایسه تاثیرات تحریک عمومی زبان و مدل توصیفی-تکاملی با توجه به متغیرهای زبانی بود.مواد و روش ها: در این مطالعه مداخله ای, 14 کودک کم شنوا در دو سال تحصیلی پیاپی با دو شیوه تحریک عمومی زبان و مدل توصیفی-تکاملی تحت درمان گفتاری و زبانی قرار گرفتند. تغییرات حاصله در لایه های مختلف زبانی پس از اجرای هر دو شیوه, با استفاده از آزمون های غیربافتمند زبانی, توصیف تصاویر, افعال و جمله نویسی محاسبه و مقایسه گردید.یافته ها: تفاوت تغییرات بین دو شیوه توصیفی-تکاملی و تحریک عمومی زبان در کل پیش وند و پس وند در زیرآزمون سریال؛ در پسوند اشتقاقی در زیرآزمون افعال؛ بیان حروف اضافه, درک صفت عالی و بیان قید مکان در آزمون غیربافتمند زبانی به لحاظ آماری معنی دار است ((P<0.05.نتیجه گیری: یافته ها نشان می دهد در روی کرد توصیفی-تکاملی چون اهداف درمان با توجه به سن زبانی مشخص می شوند تغییرات مثبت بیش تری در ریزمتغیرهای مربوط به آن سن دیده می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلمانی، معصومه، سعدالهی، علی آقا، قربانی، راهب، محمودی بختیاری، بهروز، مداح، مرضیه، سید، سپیده، آلبویه، نفیسه، علی زاده، هاجر، مختارزاده، مهسا، و زیارتی، فاطمه. (1391). کارآیی گفتاردرمانی با استفاده از شیوه های تحریک عمومی زبان و مدل توصیفی-تکاملی بر اساس متغیرهای صرفی در کودکان مبتلا به نقص شنوایی شدید تا عمیق. کومش، 13(4 (پیاپی 44))، 452-459. SID. https://sid.ir/paper/36968/fa

    Vancouver: کپی

    سلمانی معصومه، سعدالهی علی آقا، قربانی راهب، محمودی بختیاری بهروز، مداح مرضیه، سید سپیده، آلبویه نفیسه، علی زاده هاجر، مختارزاده مهسا، زیارتی فاطمه. کارآیی گفتاردرمانی با استفاده از شیوه های تحریک عمومی زبان و مدل توصیفی-تکاملی بر اساس متغیرهای صرفی در کودکان مبتلا به نقص شنوایی شدید تا عمیق. کومش[Internet]. 1391؛13(4 (پیاپی 44)):452-459. Available from: https://sid.ir/paper/36968/fa

    IEEE: کپی

    معصومه سلمانی، علی آقا سعدالهی، راهب قربانی، بهروز محمودی بختیاری، مرضیه مداح، سپیده سید، نفیسه آلبویه، هاجر علی زاده، مهسا مختارزاده، و فاطمه زیارتی، “کارآیی گفتاردرمانی با استفاده از شیوه های تحریک عمومی زبان و مدل توصیفی-تکاملی بر اساس متغیرهای صرفی در کودکان مبتلا به نقص شنوایی شدید تا عمیق،” کومش، vol. 13، no. 4 (پیاپی 44)، pp. 452–459، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/36968/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button